Obţinând o suplimentare a punctajului
Şanse sporite de promovare şi implementare a
transportului metropolitan de călători în Zona Urbană Funcţională Suceava
> „În luna iulie se aprobă ghidul solicitantului, şi
sunt convins că vom întruni cele 60 de puncte” a subliniat primarul Ion Lungu, menţionând
că mai există zone urbane funcţionale la Cluj Napoca şi Iaşi, dar cu un număr mai
mic de localităţi
La Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Est, cu prilejul
întrunirii Comitetului de monitorizare a Programului Operaţional Regional
Nord-Est 2021-2027, în prezenţa reprezentantului Comisiei Europene, au fost
votate criteriile de selecţie şi eligibilitate ale proiectelor de transport
metropolitan de călători care urmează a fi promovate în vederea obţinerii
finanţării nerambursabile. Unul dintre criterii este cel referitor la investiţiile
care vizează zonele urbane funcţionale (ZUF) şi care erau cotat cu doar 5
puncte, din totalul „pragului de calitate” însumând 60 de puncte. Luând în considerare
„efortul pe care Suceava îl face pentru dezvoltarea Zonei Urbane Funcţionale”,
primarul Ion Lungu a reuşit să impună un amendament potrivit căruia proiectele
cu specific să fie „răsplătite” cu mai mult, respectiv cu 10 puncte. „Iată că
lucrurile au început să se mişte, şi încep să fiu optimist că vom putea depune
proiecte la Agenţia de Dezvoltare Nord-Est. Un proiect foarte important, care
ne interesează foarte mult, este cel de transport metropolitan, unde s-au
stabilit criteriile de eligibilitate, pragul de calitate a proiectului trebuind
să întrunească 60 de puncte” a reliefat Ion Lungu, primarul Sucevei. Din Zona
Urbana Funcţională fac parte, pe lângă reşedinţa de judeţ, oraşul Salcea şi
comunele Moara, Şcheia, Bosanci, Ipoteşti, Adâncata, Mitocu Dragomirnei şi Pătrăuți.
„Am dat ca exemplu concret cazul municipiului Suceava, care are alături încă 8
localităţi. Există, sigur, zonele urbane funcţionale de la Cluj Napoca cu
Floreşti şi Iaşi cu Miroslava, dar nu cu un număr la fel de mare de localităţi
ca la Suceava. Ca atare, am fost înţeles, votându-se în unanimitate să se
acorde, din start, o suplimentare. Drept urmare, din totalul de 60 de puncte,
10 puncte le avem asigurate prin Zona Urbană Funcţională” precizează edilul-şef
sucevean. În momentul de faţă, TPL Suceava are un parc de 61 de autobuze
electrice, din care 39 sunt autobuze mari, de 12 metri, cu care sunt deservite
traseele principale, iar 22 sunt autobuze mici, de 6 metri, utilizate pe
traseele secundare, cu număr redus de călători. „În luna iulie se aprobă ghidul
solicitantului şi sunt convins că vom întruni cele de 60 de puncte” a subliniat
Ion Lungu, primarul municipiului Suceava.