15 iunie 2023

 

Inspectorul-şef Romeo Butnariu atenţionează:

Inspectoratul de Muncă nu mai ia considerare cererile on-line fără semnătură electronică

> În cazul nedeţinerii acesteia, angajatorii vor trebui să prezinte la sediul ITM cu cereri completate şi semnate olograf

Cererile pentru transmiterea Registrului electronic al salariaţilor şi eliberarea parolelor Revisal/zilieri, trimise de angajatori prin poşta electronică, vor fi soluţionate doar  dacă respectivele cereri sunt semnate cu semnătură electronică de către reprezentantul legal al angajatorului, aduce la cunoştinţa angajatorilor Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava. Baza legală o constituie dispoziţiile articolului 5 al Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 38 din 2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice, inspectorul-şef Romeo Butnariu atrăgând atenţia că în cazul în care cererile nu sunt semnate electronic, ele vor fi restituite angajatorilor, cu îndrumarea ca reprezentantul legal să semneze cererile cu semnătura electronică sau, în cazul în care nu deţine semnătură electronică, să se prezinte  la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Suceava, în vederea transmiterii registrului electronic al salariaţilor şi a eliberării parolei Revisal. „În cazul prezentării la sediul ITM, angajatorii vor trebui să depună cereri completate şi semnate olograf, să prezinte fişierul rvs pe suport electronic, cât şi documentele precizate  în procedura aprobată prin Ordinul Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale nr.1918 din 2011, respectiv adresă de înaintare a fișierului .rvs, adresă de eliberare/schimbare parolă, copie după CUI al angajatorului, cât şi copia actului de identitate al reprezentantului legal al angajatorului” reliefează Romeo Butnariu, şeful Inspectoratul Teritorial de Muncă Suceava.

Cererile semnate electronic pot fi transmise pe adresele de e-mail  itmsuceava@itmsuceav.ro şi public@itmsuceava.ro.