Societate „în oglindă” de
transport electric metropolitan în jurul Sucevei
>Transportul de călători în 8 localităţi din apropierea
reşedinţei de judeţ urmează a fi similar celui al Diviziei electrice a
societăţii de Transport Public Local (TPL)
>„Vom face, pe aceeaşi
strategie, o societate cu un număr de 60-70 de autobuze electrice” precizează primarul Ion
Lungu, subliniind că, astfel, transportul interjudeţean va fi „scos din oraş”
În municipiul Suceava, în cadrul Zonei Urbană Funcţionale (ZUF), va fi
constituită o firmă de transport metropolitan, face cunoscut primarul Ion
Lungu. Şeful municipalităţii sucevene informează că, deja, la licitaţie a fost
scoasă achiziţia publică de elaborare a studiului de oportunitate pentru
delegarea gestiunii serviciului de transport public local, conform
Regulamentului Consiliului Europei nr. 1370 din 2007, cât şi a consultanţei
pentru înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare intercomunitară (ADI) pentru
transport public, la nivelul Zonei Urbane Funcţionale Suceava. Potrivit lui Lungu, valoarea estimată a
contractului de achiziţie este de 132.000 de lei, fără TVA, documentaţia incluzând
studiul de oportunitate, proiectul contractului de delegare, caietul de
sarcini, actualizarea regulamentului registrator public, raport de consultare
cu unităţile administrativ-teritoriale, dar şi asistenţa tehnică. „Iniţial am
zis că mergem pe structură asociativă de tip zonă metropolitană, însă, în urma
discuţiilor avute la Bucureşti, la Ministerul Fondurilor Europene, ni s-a
recomandat să face o asociaţie de dezvoltare intercomunitară (ADI) numai pe
transport. O vom face cu cele 8 localităţi din apropierea municipiului Suceava,
cu care ne învecinăm” precizează şeful municipalităţii sucevene. Asocierea de
tip Zona Urbană Funcţională (ZUF)
include comunele Şcheia, Moara, Bosanci, Ipoteşti, Pătrăuţi, Mitocu
Dragomirnei, Adâncata şi oraşul Salcea, transportul
metropolitan urmând a fi similar Diviziei electrice a societăţii de Transport
Public Local (TPL). „Ne dorim ca, în acest an, să depunem proiectul pentru
acest transport metropolitan, un lucru aşteptat şi de localităţile limitrofe
ale Sucevei. Vom face o societate de transport electric metropolitan în oglindă
cu ceea ce avem în Suceava, pe aceeaşi strategie, cu un număr posibil, la fel,
de 60-70 de autobuze electrice, număr care va rezulta din studiul de
oportunitate, astfel încât să putem desfăşura activitate de transport electric
în toată această zonă urbană funcţională. Sigur..., şi cu o ţintă foarte
exactă, aceea de fluidizare a traficului, prin scoaterea transportului
interjudeţean din oraşul nostru” a explicat Ion Lungu, primarul municipiului
Suceava.