11 aprilie 2021

 

În şcolile primare şi gimnaziale

Patru mii de elevi suceveni prezintă deficit de învăţare din cauza pandemiei de COVID-19

>Corigenţii, elevii cu situaţia neîncheiată şi cei rezultate şcolare slabe vor fi cuprinşi în activităţi „remediale” care se vor desfăşura inclusiv în vacanţă  


Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava anunţă că, începând cu cel de al doilea semestru al anului şcolar 2020-2021, Ministerul Educaţiei organizează, pentru elevii până în clasa a VIII-a, inclusiv, Programul naţional pilot „Şcoală după şcoală”. Programul se desfăşoară pe o perioadă de 7 luni, până la sfârşitul anului şcolar, având ca scop recuperarea deficitului de învăţare din ultimul an. Activităţile „remediale” pot fi organizate la cerere, inclusiv în perioada vacanţei de primăvară, urmărind îmbunătăţirea „achiziţiilor” elevilor, în special a competenţelor de bază. Astfel, se va face o analiză a nevoilor, iar propunerile şcolilor pentru activităţi „remediale” vor fi transmise Inspectoratului Şcolar Judeţean. În judeţul Suceava, Programul „Şcoala după şcoală” se derulează cu 3.695 de elevi,  dintre care 2.469 din învăţământul primar şi 1.226 din învăţământul gimnazial. Conform unui comunicat de presă al Inspectoratului Şcolar Judeţean, elevii sunt organizaţi în 263 de grupe, în 50 de unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, fiecare grupă având, în medie, 12 elevi.
Înscrierea elevilor educaţia „remedială” s-a făcut pe baza solicitărilor scrise ale părinţilor, depuse la unităţile de învăţământ. Pot beneficia de Programul „Şcoală după şcoală” elevii care nu au participat sau au avut acces deficitar la activităţile educaţionale desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului, întrucât nu dispun de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune fiabilă. Cuprinşi în program pot fi elevii corigenţi la sfârşitul semestrului I al anului şcolar 2020-2021, cei cu situaţia neîncheiată la cel puţin o disciplină. În cele din urmă, au acces elevii care au are nevoie de „ore remediale”, pe fondul rezultatelor şcolare slabe obţinute în semestrul anterior sau la evaluarea iniţială de la începutul semestrului în derulare.