26 aprilie 2021

 

USV este liderul unui proiect de 6,84 de milioane de lei de combatere a abandonului universitar

>În cadrul acestuia, studenţii din categoriile defavorizate au parte de sesiuni de consiliere personalizată, cât şi de bursa „student antreprenor

Pe 27 iulie 2021 va fi trasă linie sub proiectului „Creşterea calităţii programelor de studii universitare prin formarea resursei umane şi promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenților-ProForm”, implementat la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava. Demarat pe 28 mai 2019, proiectul, cofinanțat din FSE prin POCU 2014-2020, are valoarea de 6,84 de milioane de lei, liderul fiind USV, în parteneriat cu Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” din Iași, Universitatea din Craiova, Universitatea „Danubius" din Galați, Universitatea „Vasile Alecsandri" din Bacău și Siveco România. Obiectivul general al proiectului îl reprezintă combaterea abandonului universitar şi creșterea atractivității învățământului terțiar în cadrul a cinci universități partenere din regiunile de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est și Sud-Vest Oltenia, prin intermediul unui pachet complex de acțiuni care vizează perfecționarea profesională a personalului didactic în scopul furnizării programelor de studii prin metode moderne de predare-învățare, dar și în scopul dezvoltării unor oferte educaționale cu grad ridicat de inovare și cu o importantă componentă aplicativă. Vizate sunt, de asemenea, elaborarea a cinci cursuri complementare programelor de licența, axate pe formarea de competențe antreprenoriale și furnizarea unor noi oferte educaționale, împreună cu măsuri de atragere şi fidelizare a tinerilor defavorizaţi în programele de studii terţiare universitare. Potrivit unui comunicat de presă al USV, în această etapă constituit este un grup ţintă format din 480 de studenți din anii terminali ai ciclului de studii de licență, aceştia participând la „pilotarea” ofertelor. Totodată, 240 de studenţi din categoriile defavorizate beneficiază de sesiuni de consiliere profesională personalizată şi de bursa „student antreprenor”. Un alt grup țintă de 251 elevi din mediul rural participă la campanii de conștientizare privind beneficiile continuării studiilor în învăţământul universitar, primind câte un pachet cu materiale despre admitere.