USV este liderul unui
proiect de 6,84 de milioane de lei de combatere a abandonului universitar
>În cadrul acestuia, studenţii
din categoriile defavorizate au parte de sesiuni de consiliere personalizată,
cât şi de bursa „student antreprenor”
Pe 27 iulie 2021 va fi trasă linie
sub proiectului „Creşterea calităţii programelor de studii universitare prin
formarea resursei umane şi promovarea culturii antreprenoriale în rândul studenților-ProForm”,
implementat la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava. Demarat pe 28 mai
2019, proiectul, cofinanțat din FSE prin POCU 2014-2020, are valoarea de 6,84
de milioane de lei, liderul fiind USV, în parteneriat cu Universitatea de
Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” din Iași, Universitatea din Craiova,
Universitatea „Danubius" din Galați, Universitatea „Vasile
Alecsandri" din Bacău și Siveco România. Obiectivul general al proiectului
îl reprezintă combaterea abandonului universitar şi creșterea atractivității
învățământului terțiar în cadrul a cinci universități partenere din regiunile
de dezvoltare Nord-Est, Sud-Est și Sud-Vest Oltenia, prin intermediul unui
pachet complex de acțiuni care vizează perfecționarea profesională a
personalului didactic în scopul furnizării programelor de studii prin metode
moderne de predare-învățare, dar și în scopul dezvoltării unor oferte educaționale
cu grad ridicat de inovare și cu o importantă componentă aplicativă. Vizate
sunt, de asemenea, elaborarea a cinci cursuri complementare programelor de
licența, axate pe formarea de competențe antreprenoriale și furnizarea unor noi
oferte educaționale, împreună cu măsuri de atragere şi fidelizare a tinerilor
defavorizaţi în programele de studii terţiare universitare. Potrivit unui
comunicat de presă al USV, în această etapă constituit este un grup ţintă
format din 480 de studenți din anii terminali ai ciclului de studii de licență,
aceştia participând la „pilotarea” ofertelor. Totodată, 240 de studenţi din
categoriile defavorizate beneficiază de sesiuni de consiliere profesională
personalizată şi de bursa „student antreprenor”. Un alt grup țintă de 251 elevi
din mediul rural participă la campanii de conștientizare privind beneficiile
continuării studiilor în învăţământul universitar, primind câte un pachet cu
materiale despre admitere.