Corespondenţa prioritară a sucevenilor, trimisă cu întârziere
• Pentru remedierea rămânerilor în urmă, salariaţii din reţeaua poştală judeţeană au fost sancţionaţi sau trimişi la instruiri
Oficiul Judeţean Reţea Poştală Suceava nu respectă timpii de circulaţie pentru corespondenţa internă prioritară. Cel puţin aşa rezultă dintr-o informare semnată de directorul executiv, Marian Ionescu, în urma unei monitorizări a firmei IPSOS Interactive Service România, cu prelucrarea datelor în afara graniţelor ţării. Astfel, la Oficiul Judeţean Reţea Poştală Suceava procentajul îndeplinirii obiectivului asumat de 85% pentru distribuirea în cel mult o zi lucrătoare de la data depunerii a trimiterilor la punctele de acces este de doar 45,60%. De asemenea, procentajul pentru distribuirea în cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii trimiterilor la punctele de acces este, în reţeaua poştală suceveană de 80,70%, comparativ cu standardul de 97%. „Nu s-au realizat obiectivele asumate pentru distribuirea trimiterilor în timpii de circulaţie stabiliţi, drept pentru care la nivelul instituţiei noastre s-au luat măsuri în vederea îmbunătăţirii acestei activităţi. Este vorba despre re-instruirea salariaţilor poştali pe toate segmentele fluxului tehnologic de prezentare, prelucrare, transport, distribuire, dar şi despre intensificarea controalelor de specialitate şi sancţionarea salariaţilor vinovaţi”, a declarat Marian Ionescu. Activitatea poştală pe teritoriul judeţului Suceava este organizată prin 61 de oficii poştale, 55 de ghişee exterioare, 84 agenţii de poştale şi 4 circumscripţii poştale. Vasta reţea de localităţi şi subunităţi poştale este asigurată, din punct de vedere poştal, cu o medie de 850 salariaţi. Din totalul celor 61 de oficii poştale, 15 sunt informatizate şi incluse în VPN(Virtual Private Network): 13 în mediul urban, iar două în mediul rural. Reţeaua informatizată permite efectuarea de operaţiuni în condiţii optime de siguranţă, fiind utilizate sisteme informatice securizate. Pe lângă serviciile tradiţionale, clienţii suceveni au acces la servicii noi, precum mandat on-line, mandat electronic, Western Union şi Eurogiro, e-post sau Track&Trace.