27 iulie 2011

Şoferii maxi taxi care vorbesc la telefon sau fumează la volan, vânaţi de poliţiştii locali şi rutieri
• Controlate vor fi şi microbuzele care staţionează în staţii mai mult decât durează urcarea sau coborârea persoanelor transportate

Poliţişti locali din cadrul Primăriei municipiului Suceava, în colaborare cu lucrătorii Poliţiei rutiere vor face controale care vor urmări să depisteze pe şoferii maxi taxi care stau în staţii mai mult decât este permis. Verificările pe această temă sunt declanşate în urma discuţiilor cu sindicaliştii de la firma municipală de transport local de călători TPL, societate care funcţionează în subordinea autorităţii municipale. Aceştia au reclamat că transportatorii privaţi ai Asociaţiei Transportatorilor Publici Locali(ATPL) nu respectă hotărârea Consiliului Local care reglementează staţionarea şi vor să preia şi clienţii autobuzelor şi microbuzelor TPL. „Există reclamaţii la adresa transportatorilor privaţi din Asociaţia Transportatorilor Publici Locali(ATPL) care stau la capăt de linie sau uită să mai plece din staţii, staţionând mai mult decât este necesar pentru ca un călător să urce sau să coboare din maşină”, a declarat, ieri, într-o conferinţă de presă, viceprimarul Lucian Harşovschi. În acest sens, luna trecută aleşii locali au modificat Regulamentul pentru efectuarea transportului public local. Astfel, articolul 30 a fost completat prin introducerea prevederii potrivit căreia, microbuzelor maxi taxi li se interzice să staţioneze în staţiile publice, mai mult decât durează urcarea şi coborârea persoanelor transportate. Totodată, transportatorii cu microbuze nu mai au voie să oprească în mod nejustificat la capetele intrărilor în staţiile publice de îmbarcare-debarcare. Potrivit noilor prevederi, conducătorii auto care încalcă aceste interdicţii riscă o amendă cuprinsă între 100 şi 500 de lei. Controalele amintite au ca scop şi depistarea şoferilor care, în timp ce conduc, vorbesc la telefon sau fumează, punând în pericol viaţa călătorilor. „În timp ce conduc, aceştia ar vorbi şi cu două telefoane odată, dacă s-ar putea. Bineînţeles că, astfel, este pusă în pericol siguranţa călătorilor”, subliniază Harşovschi, precizând că la conducătorii auto ai TPL, asupra cărora Primăria are control, fenomenul a fost aproape îndepărtat.