28 iulie 2011

Cheltuielile pentru funcţionarea Primăriei înghit 80% din buget
• Doar o cincime din buget este alocată dezvoltării, Legea finanţelor publice prevăzând că respectivele cheltuieli pot fi efectuate doar în limita disponibilului
Gradul de colectarea a veniturilor la bugetul local sucevean a fost, în semestrul întâi al anului 2011, de 84,57% din totalul programat. Aşa se arată în raportul privind aprobarea execuţiei bugetare, votat de consilierii municipali în şedinţa de ieri a deliberativului, în care se precizează că, faţă de estimări, cheltuielile au avut realizări de 74,4%. În totalul acestora din urmă, din cauza alocărilor mari pentru personal, o pondere importantă, de 36,88%, o deţine Învăţământul, urmat de capitolul Combustibil şi energie-14,85% şi cel de Trasporturi-11,55%(motivat de intervenţiile la străzi). De remarcat este faptul că 79% din buget se duce pe cheltuieli de funcţionare, în timp secţiunea de dezvoltare se alge cu restul de 21%. Această repartizare este urmare a ultimelor modificări ale Legii finanţelor publice potrivit cărora, pe parcursul execuţiei bugetare, ordonatorii de credite au obligaţia de asigura cu precădere cheltuielile de funcţionare, cele pentru dezvoltarea putând fi efectuate doar în limita disponibilului. Chiar şi aşa, în primele 6 luni ale anului în curs, la secţiunea funcţionare a bugetului local s-a înregistrat un deficit important, cheltuielile fiind mai mari cu peste 5 milioane de lei în raport cu încasările. „În perioada următoare trebuie să ne concentrăm cu precăderea atenţia asupra achitării plăţilor restante, astfel încât la sfârşitul anului 2011 acestea să fie zero, aşa cum prevede Legea finanţelor publice”, se subliniază în raportul la proiectul de hotărâre privind aprobarea conturilor de execuţie bugetară.