Schema de personal umflată la Primăria Suceava
· Aparatul propriu va fi spus unui program de restructurare, până acum neexistând, însă, vreo listă cu viitorii concediaţi şi nici un procentaj al angajaţilor ce vor fi afectaţi
· Până una alta, din schemă vor fi tăiate cele 120 de locuri vacante, urmând ca restul măsurilor să fie luate funcţie de evoluţia lucrurilor
Aparatul propriu al Primăriei municipiului Suceava va trece printr-un proces de restructurare, în urma căruia vor fi făcute şi disponibilizări. Aşa anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, şeful executivului local sucevean, Ion Lungu, recunoscând că schema de personal este umflată. „Am spus-o şi o recunosc, şi la Primăria Suceava, deocamdată, la fel ca şi în administraţia locală şi centrală, schema de personal poate fi socotită umflată, dar nu exagerată”, reliefează dl. Lungu, precizând că această stare lucruri are explicaţii obiective, cât şi subiective. Potrivit lui Ion Lungu, executivului are 829 de salariaţi, posturi efectiv ocupate. Încă 120 de locuri de muncă sunt vacante, cu toate că ele sunt prinse în schemă şi chiar necesare. „Dacă era o iresponsabilitate din partea primarului, puteam angaja şi pe aceste 120 de locuri”, a ţinut să releve dl. Lungu. Multe dintre posturile executivului, arată edilul şef, sunt rezultatul descentralizării unor activităţi către administraţiile locale, demers cu ocazia căruia Guvernul a impuns şi preluarea personalului aferent. Mai rău este faptul că, odată cu descentralizarea, de la centru nu s-a alocat şi finanţarea corespunzătoare, în acest condiţii preluate fiind Poliţia Comunitară cu 160 de lucrători, Evidenţa Persoanelor - cu 30 de angajaţi, Asistenţa Socială - cu 60 de salariaţi, precum şi alţi 62 de medici de asistenţă medicală comunitară trecuţi, recent în subordinea administrativului. „Peste 300 de posturi au venit prin aceste descentralizări administrative, pentru care descentralizarea financiară a fost uitată”, iterează ocupantul fotoliului din Areni, precizând că legislaţia în vigoare impune, de asemenea, existenţa compartimentelor obligatorii de protecţia mediului, integrare europeană sau de post-aderare. În schema aparatului propriu mai apar şi 400 de asistenţi peronali ai persoanelor cu handicap grav, însă salariile acestora sunt achitate de la Guvern şi doar parţial de la bugetul local. Primarul subliniază că la primăria municipiului reşedinţă se poate vorbi oricând despre un program de restructurare, până acum neexistând, însă, o listă cu viitorii concediaţi şi nici un procentaj al angajaţilor afectaţi. „La Primărie lucrurile sunt, cât decât, sub control în ceea ce priveşte personalul. Vom vedea cum evoluează lucrurilor şi vom acţiona ca atare”, explică Ion Lungu, adăugând că, în primă fază vor fi tăiate din schemă cele 120 de locuri vacante.
· Aparatul propriu va fi spus unui program de restructurare, până acum neexistând, însă, vreo listă cu viitorii concediaţi şi nici un procentaj al angajaţilor ce vor fi afectaţi
· Până una alta, din schemă vor fi tăiate cele 120 de locuri vacante, urmând ca restul măsurilor să fie luate funcţie de evoluţia lucrurilor
Aparatul propriu al Primăriei municipiului Suceava va trece printr-un proces de restructurare, în urma căruia vor fi făcute şi disponibilizări. Aşa anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, şeful executivului local sucevean, Ion Lungu, recunoscând că schema de personal este umflată. „Am spus-o şi o recunosc, şi la Primăria Suceava, deocamdată, la fel ca şi în administraţia locală şi centrală, schema de personal poate fi socotită umflată, dar nu exagerată”, reliefează dl. Lungu, precizând că această stare lucruri are explicaţii obiective, cât şi subiective. Potrivit lui Ion Lungu, executivului are 829 de salariaţi, posturi efectiv ocupate. Încă 120 de locuri de muncă sunt vacante, cu toate că ele sunt prinse în schemă şi chiar necesare. „Dacă era o iresponsabilitate din partea primarului, puteam angaja şi pe aceste 120 de locuri”, a ţinut să releve dl. Lungu. Multe dintre posturile executivului, arată edilul şef, sunt rezultatul descentralizării unor activităţi către administraţiile locale, demers cu ocazia căruia Guvernul a impuns şi preluarea personalului aferent. Mai rău este faptul că, odată cu descentralizarea, de la centru nu s-a alocat şi finanţarea corespunzătoare, în acest condiţii preluate fiind Poliţia Comunitară cu 160 de lucrători, Evidenţa Persoanelor - cu 30 de angajaţi, Asistenţa Socială - cu 60 de salariaţi, precum şi alţi 62 de medici de asistenţă medicală comunitară trecuţi, recent în subordinea administrativului. „Peste 300 de posturi au venit prin aceste descentralizări administrative, pentru care descentralizarea financiară a fost uitată”, iterează ocupantul fotoliului din Areni, precizând că legislaţia în vigoare impune, de asemenea, existenţa compartimentelor obligatorii de protecţia mediului, integrare europeană sau de post-aderare. În schema aparatului propriu mai apar şi 400 de asistenţi peronali ai persoanelor cu handicap grav, însă salariile acestora sunt achitate de la Guvern şi doar parţial de la bugetul local. Primarul subliniază că la primăria municipiului reşedinţă se poate vorbi oricând despre un program de restructurare, până acum neexistând, însă, o listă cu viitorii concediaţi şi nici un procentaj al angajaţilor afectaţi. „La Primărie lucrurile sunt, cât decât, sub control în ceea ce priveşte personalul. Vom vedea cum evoluează lucrurilor şi vom acţiona ca atare”, explică Ion Lungu, adăugând că, în primă fază vor fi tăiate din schemă cele 120 de locuri vacante.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu