Pentru menţinerea în plată a
pensiei
Certificat de viaţă, de două ori
pe an
> Documentul va fi semnat de autorităţile legale din statul de
domiciliu sau de şedere permanentă
> Dacă acesta nu este
prezentat la termenele indicate, plata drepturilor de pensie va fi suspendată
Pentru a
beneficia de drepturile cuvenite, în cadrul sistemului public de pensii,
beneficiarii nerezidenti aflaţi în plată au obligaţia de a transmite
semestrial, din proprie iniţiativă, certificatul de viaţă, informează Casa
Judeţeană de Pensii Suceava. Aceasta potrivit Legii nr. 360 din 2023 privind
sistemul public de pensii şi Ordinului nr. 874 din 26 iunie 2024 al
preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice privind reglementarea
modalităţilor de certificare a copiilor documentelor care atestă vechimea în
muncă realizată anterior datei de 1 aprilie 2001, cât şi a copiilor
documentelor care atestă perioadele asimilate. „În vederea menţinerii în plată
a drepturilor de pensie, aveţi obligaţia de a transmite certificatul de viaţă,
din proprie iniţiativă, semestrial, până cel târziu pe 31 martie, respectiv
până pe 30 septembrie a fiecărui an. Certificatul de viaţă trebuie semnat în
fata unei autorităţi legale de pe teritoriul statului de domiciliu sau de şedere permanentă, după caz,
respectiva autoritate certificând acest fapt” precizează directorul executiv
Constantin Boliacu. Şeful CJP atrage atenţia că în situaţia în care certificatul
de viaţă nu este prezentat în termenul indicat, plata drepturilor de pensie va
fi suspendată începând cu luna următoare expirării termenelor prevăzute,
respectiv ulterior datelor de 31 martie şi de 30 septembrie ale fiecărui an. „Reluarea
plăţii drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de
viaţă, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de
prescripţie” a punctat Constantin Boliacu, directorul executiv al Casei
Judeţene de Pensii, menţionând că modelul unic al certificatului de viaţă a
fost aprobat şi publicat în Monitorul Oficial al României nr. 651 din 09 iulie 2024.