Registru informal pentru sucevenii
care vor să obţină stimulentul de casare a autovehiculelor vechi
> „Primim cereri de la cei
interesaţi să caseze maşini” anunţă Ion Lungu, primarul Sucevei, menţionând că
programul va fi funcţional de pe 15 octombrie
Programul de casare a autovehiculelor
vechi va demara efectiv de pe 15 octombrie. „Toată lumea face presiuni şi mă
întreabă când demarează proiectul de casare a autovehiculelor uzate. Era vorba
de 4 septembrie, 30 septembrie, acum se anunţă că programul va fi funcţional de
pe 15 octombrie” anunţă Ion Lungu, primarul municipiului Suceava. Potrivit edilul-şef,
între timp s-au modificat prevederile legale iniţiale, aşa cum Asociaţia Municipiilor
din România a solicitat, în sensul că din suma de 3.000 de lei acordată, 2.400
de lei să reprezinte partea Administraţiei Fondului de Mediu, iar diferenţa să
fie asigurată de unităţile administrativ-teritoriale. Conform şefului municipalităţii
sucevene, Primăria va face cerere la AFM, urmând, în ordine, publicarea listei
cu solicitanţi pe site-ul instituţiei, analizarea cererilor, semnarea
contractelor, efectuarea, în maxim 30 de zile, a plăţii către primării şi,
ulterior, achitarea stimulentului către beneficiari. „Noi deja am deschis un
registru informal şi primim cereri de la cei interesaţi să caseze maşini. În
măsura în care se aprobă la nivel naţional, vom promova şi o hotărâre de
Consiliu Local, vom transfera aceste cereri în ordinea priorităţii în registrul
oficial de la registratură” a declarat Ion Lungu, primarul municipiului
Suceava. Pentru casarea stimulentului de casare, trebuie îndeplinite mai multe condiţii, prima fiind, conform lui
Lungu, aceea ca autovehiculul să aibă o vechime mi mare de 15 ani. De asemenea,
proprietarul autovehiculului uzat care este persoană
fizică cu domiciliul sau reşedinţa pe raza municipiului Suceava, iar autovehiculul
uzat este înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în
evidenţele fiscale. Solicitantul nu trebuie să fie înregistrat cu obligaţii
restante la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către; să
nu fi obţinut sau să nu fie pe cale de a obţine finanţare prin proiecte ori
programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin
Programul „Rabla clasic” sau prin
Programul „Rabla plus” şi să nu fi
fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului. În cadrul unei
sesiuni de înscriere, o unitate teritorial-administrativă cu o populaţie
cuprinsă între 50.001 şi 200.000 de locuitori, aşa cum este Suceava, poate obţine
finanţare pentru maxim 20.000 de autovehicule uzate. În luna aprilie 2022, Ion
Lungu, primarul Sucevei, anunţa că în
bugetul local ar fi fost prinsă suma de 1,5 milioane de lei, pentru 1.000 de
autovehicule de casat.