Ion Lungu, primarul municipiul
Suceava
Preţurile au luat-o razna
> „Dacă astăzi faci un deviz
de lucrări, mâine acesta nu mai este valabil” arată edilul-şef sucevean,
menţionând că amenajarea unui pod mic pe strada „Mirăuţi” costă tot atât cât
s-a plătit pentru Podul Unirii peste râul Suceava
Primăria municipiului Suceava
este copleşită de creşterea preţurilor la materiile prime, materialele, manopera
şi serviciile care folosite de constructori la implementarea proiectelor în
derulare, dar şi la abordarea unor noi
investiţii pe raza urbei reşedinţă de judeţ. Primarul Ion Lungu reliefează că acestea
s-au majorat într-un aşa ritm încât,
dacă pentru construirea Podului Unirii s-au plătit 5 milioane de lei, tot atâtea
milioane vor costa şi lucrările la un alt pod, dar de această dată unul de
dimensiuni mult mai mici. Este vorba, mai degrabă, despre podeţul de pe strada
„Mirăuţi”, „îngust, din metal, pe care nu încap două maşini în acelaşi timp,” pe
care se desfăşoară traficul uşor înspre podul mare de pe râul Suceava. Primul
gospodar al capitalei de judeţ susţine că podul care va fi construit pe „Mirăuţi”
este unul important, acesta urmând a asigura o circulaţie „fluidă şi uşoară” pe
varianta de trafic uşor a rutei alternative Suceava-Botoşani. Pe de altă parte,
Lungu crede că suma estimată pentru materializarea obiectivului va mai scădea
în urma licitaţiei pentru atribuirea proiectării şi execuţiei, aşa cum s-a mai întâmplat şi în cazul altor
obiective de investiţii. Însă, chiar şi aşa, influenţa din scumpire se resimte în mod covârşitor,
întrucât „preţurile la materiale şi infrastructură au crescut şi de două-trei
ori”. „Vorbesc cu realism, preţurile au luat-o razna. Discutăm şi cu miniştrii
şi cu premierul: dacă astăzi faci un
deviz, mâine acesta nu mai este valabil. Când am iniţiat ruta alternativă, aceasta
era prevăzută pentru traficul greu înspre Botoşani şi nici măcar nu se
punea problema luării în calcul a variantei de pe <Mirăuţi> pentru
traficul uşor. însă, realitatea ne-apus în faţa faptului împlinit, deoarece altfel
nu puteam da în folosinţă Podul Unirii. Continuăm să pregătim această rută alternativă
Suceava-Botoşani. După ce am făcut podul peste râul Suceava şi podul peste pârâul
<Cetăţii>, pe strada <Apeductutui>, trebuie să-l facem şi pe cel
destinat traficului uşor, pe strada <Mirăuţi>” a explicat Ion Lungu,
primarul Sucevei. Ruta alternativă Suceava-Botoşani are circa 4 km, pornind de
pe strada „Apeductului”, de la intersecţia cu Calea Unirii şi strada „Traian Vuia”, trece pe lângă bazinele de
decantare ale ACET, peste pârâul „Cetăţii”,
continuă cu Podul Unirii peste râul Suceava-strada „Energeticianului”-strada
betonată de lângă Termica, traversează calea ferată, ajungând pe strada „Traian
Popovici” şi ieşind în DN 29, în dreptul fostei Avicola Plopeni.