La Casa de Pensii Suceava
Ajutoare de înmormântare achitate
chiar în ziua depunerii cererii
> „După lege ajutoarele de înmormântare se acordă în 3
zile, dar noi le dăm chiar într-o o oră, o oră şi un sfert” a declarat
Constantin Boliacu, director executiv al
CJP
Casa Judeţeană de Pensii şi-a propus să manifeste celeritate în
rezolvarea dosarelor depuse în vederea acordării ajutoarelor de înmormântare.
Constantin Boliacu, director al instituţiei sucevene, spune a cerut angajaţilor
din subordine dea dovadă de solicitudine cu aparţinătorii celor decedaţi, iar
cererile acestora să fie tratate cu prioritate. „Le-am spus salariaţilor noştri
că oamenii au deja probleme în familie şi să vină în întâmpinarea acestora.
Astfel, ne-am propus să reducem perioada de aşteptare, să plătim ajutoarele de
înmormântare în aceeaşi zi, iar eu zic că am şi reuşit” arată şeful CJP
Suceava. Până în luna august 2022, la Casa Judeţeană de Pensii s-au înregistrat
4.565 de cereri pentru obţinerea ajutorului de înmormântare, plăţile făcute
fiind de aproximativ 27 de milioane de lei. „După lege ajutoarele de
înmormântare se acordă în 3 zile, dar noi le dăm chiar într-o o oră, o oră şi
un sfert. Atunci s-au terminat banii, am suplimentat, astfel că nu am avut
reproşuri din acest punct de vedere. Au venit şi aparţinători din ţări străine,
recunoscând că, într-adevăr, există şi în România şi instituţii care
funcţionează” a declarat Constantin Boliacu,
director executiv al Casei Judeţene de Pensii Suceava. De la 1 ianuarie
2022, cuantumul ajutorului de deces a fost stabilit la valoarea de 6.095 de lei, în
cazul decesului asiguratului sau al pensionarului şi la 3.048 lei, în cazul decesului unui
membru de familie al asiguratului sau al pensionarului. Ajutorul de deces se
acordă în baza cererii tip; certificatului de deces în original şi a copiei
după certificatul de deces; copiei după actul de identitate al solicitantului;
copiei după actele privind starea civilă a solicitantului, din care să rezulte
gradul de rudenie cu decedatul, sau, după caz, a actului care atestă calitatea
de tutore, curator sau mandatar; copiei dovezii ori declaraţiei pe propria
răspundere că solicitantul a suportat cheltuielile ocazionate de deces. De
asemenea, după caz, necesare sunt copia actului de medical emis sau vizat de medicul expert asigurărilor
sociale, prin acare se atestă boala care l-a făcut inapt şi data ivirii
acesteia, în cazul copilului inapt în vârstă de peste 18 ani, cât şi copia
adeverinţei care să certifice că, la data decesului, membrul de familie cu
vârsta cuprinsă între 18 şi 26 de ani urma o formă de învăţământ organizată
potrivit legii.