Dr. Mihai Sorin Voloşeniuc
Există informaţii că fluxul de autocamioane
dinspre Ucraina va mai creşte
> „Este vorba despre hrană, de
aceea ne dorim să fluidizăm traficul” evidenţiază şeful DSVSA, precizând că, în
urma concursului din capitală, permanenţa la Siret va fi asigurată cu încă 6
inspectori
Direcţia Sanitară Veterinară şi pentru
Siguranţa Alimentelor Suceava a reuşit să obţină o suplimentare de posturi
pentru Punctul de Intrare Frontieră (PIF) Siret. Recent s-a încheiat concursul
pentru ocuparea acestora, dr. Mihai Sorin Voloşeniuc anunţând că au fost
selectate şi declarate admise doar 6 persoane din necesarul de 7 persoane. „Sperăm
ca, de la 1 octombrie, să fim în echipă
completă în frontieră, adică 12 persoane. Acolo se lucrează non-stop, iar
pentru a avea permanenţă, cu trei persoane pe schimb, ne trebuie 14 oameni doar
pentru Punctul de Intrare Frontieră Siret. Acestea, exceptând Dorneşti-Vicşani,
pe infrastructură feroviară, unde, de asemenea, activitatea noastră este foarte
intensă, şi necesarul este de 3 persoane. Deci, ideal ar fi să avem, în cele
două puncte, 17 inspectori, iar noi, acum, avem numai 12” subliniază dr.
Voloşeniuc. Şeful instituţiei sanitare veterinare sucevene spune că discuţii se
poartă atât la nivel de Instituţie a Prefectului judeţului Suceava, cât şi la
Consiliul Judeţean, urmând a se obţine un transfer sau „o dispensă de la
Guvernul României, „pentru că, din unele, informaţii, traficul dinspre Ucraina va
mai creşte”. Conform dr. Mihai Sorin Voloşeniuc, verificările făcute de personalul
specializat al Direcţiei Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor „sunt
foarte minuţioase, mai ales la cereale, la care există paşi peste care nu se
poate trece”. Verificări se fac inclusiv prin Sistemul Traces, printre altele urmărite
fiind date privind expeditorul şi destinatarul, existenţa depozitelor
autorizate la destinaţie, cât şi facturarea şi achitarea taxelor în frontieră. „Ideea
este aceea de a asigura fluidizarea circulaţiei, să nu se aştepte în frontieră
din cauza noastră. În cel de-al doilea rând, cerealele trebuie să ajungă acolo unde
este mare nevoie. Există multe ţări în care acestea sunt aşteptate. Este vorba
despre hrană, de aceea nu dorim să îngreunăm traficul” reliefează dr. Mihai
Sorin Voloşeniuc, directorul executiv al Direcţiei Sanitare Veterinare şi
pentru Siguranţa Alimentelor, menţionând că, în continuare, fluxul este ridicat,
în medie de peste100 de autocamioane pe zi.