Centură de ocolire a Sucevei prin
POR 2021-2027, variantă de rezervă în cazul excluderii acesteia din proiectul
Autostrăzii A7 a Moldovei
> „S-a concluzionat că traseul
acesteia se suprapune cu ruta ocolitoare nr. 2, (...) însă trebuie să vedem
dacă rămâne aşa, până se termină proiectarea” declară primarul Ion Lungu
> Din cauză că a doua rută de
ocolire nu era prinsă în master plan, Suceava a ratat finanţarea POR 2014-2020,
investiţia fiind aproximată la 38 de milioane de euro
Primăria municipiului Suceava a prins realizarea Centurii ocolitoare nr.
2 în portofoliul de proiecte care va fi depus la Agenţia de Dezvoltare Regională
Nord-Est pentru a se obţine finanţare nerambursabilă prin Programul Operaţional
Regional 2021-2007. Din totalul celor 99,3 de milioane de euro pe care
reşedinţa de judeţ le vizează în noul exerciţiul financiar, pentru cea de a
doua rută de ocolire s-ar urmări atragerea a 22,5 milioane de euro. Primarul
Ion Lungu a declarat că se merge inclusiv pe această variantă de finanţare,
chiar dacă studiul de trafic şi analiza multicriterială a CNAIR includ respectiva centură suceveană
în traseul Autostrăzii A7 a Moldovei. Pentru tronsoanele Paşcani-Suceava (62
km) şi Suceava-Siret (57 km) sunt în curs de întocmire studiile de fezabilitate
şi proiectele tehnice, Lungu păstrând o oarecare precauţie în legătură cu materializarea
întocmai a proiectului anunţat de CNAIR şi, în acelaşi timp, identificând o
variantă de rezervă, cea fondurilor POR 2021-2027. „Introducem la finanţare
centura ocolitoare şi pe POR, cu 22,5 milioane de euro. Aşa după cum am mai
arătat şi cu altă ocazie, atunci când au venit consultanţii la Autostrada A7
s-a concluzionat că traseul acesteia se suprapune cu ruta ocolitoare nr. 2, a
noastră, pe latura de est, aşa cum este denumită aceasta. Trebuie să vedem dacă
rămâne aşa până la sfârşit, până se termină proiectarea. Deci traseul
autostrăzii A7 se suprapune cu ruta ocolitoare nr. 2 şi, ca atare, să nu mai
facem noi această rută. Dar, rămâne de văzut” a precizat Ion Lungu, primarul
Sucevei. La comanda Primăriei Suceava, studiul de fezabilitate pentru ruta ocolitoare
nr. 2 a fost întocmit în 2009 de către firma Consitrans Bucureşti, la acea dată
valoarea estimată a investiţiei fiind de circa 38 de milioane de euro. Autorităţile
locale sucevene intenţionau să acceseze Programul Operaţional 2014-2020, însă planurile
acestora au fost dejucate, deoarece respectiva rută nu era parte a master
planului de transport. Proiectul celei de a doua centuri ocolitoare are ca
obiectiv traseul DN 85-Ipoteşti-Bosanci-traversare râul Suceava-Salcea, cu preluarea
traficului dinspre Fălticeni înspre Botoşani şi invers. Investiţia urma a fi
promovată pe Axa VI „Reabilitarea şi modernizarea reţelelor de drumuri de
importanţă regională şi locală, centuri” a POR, în cadrul căreia, la nivelul
Regiunii de Dezvoltare Nord-Est era prevăzută suma de 113,4 milioane de euro.