17 mai 2022

 Proiect de transport de călători cu 50 de autobuze electrice în Suceava, în 7 comune din vecinătate şi în oraşul Salcea

> „Sperăm să fie implementat cât mai repede acest proiect, să beneficieze de transport electric și localitățile limitrofe municipiului Suceava” a declarat Ion Lungu, primarul Sucevei

Primăria municipiului Suceava a depus, ieri, Proiectul „Sistem de transport public ecologic, etapa I-a”. Este vorba despre  accesarea unei finanţări europene nerambursabile prin Planul Național de Redresare și Reziliență,  „La ora 10 și 26 de minute, am depus proiectul pe fonduri europene, respectiv prin PNRR, pentru <Sistemul de transport public ecologic metropolitan, etapa I-a>, în vederea achiziţionării unui număr de 50 de autobuze electrice și a 65 stații de încărcare pentru tot proiectul, în Zona Urbană Funcțională” a anunţat primarul Ion Lungu. Valoarea proiectului este de 23,25 de milioane euro, dintre care 21,32 de milioane de euro pentru autobuze electrice, iar 1,93  de milioane de euro pentru stații de încărcare. „Sperăm să fie implementat cât mai repede acest proiect, să beneficieze de transport electric și localitățile limitrofe municipiului Suceava” a declarat Ion Lungu, primarul Sucevei. Zona Urbane Funcţionale are în componenţă din municipiul Suceava, oraşul Salcea şi comunele Adâncata, Moara, Pătrăuţi, Şcheia, Ipoteşti, Bosanci şi Mitocul Dragomirnei, proiectul constând, în principal, în înfiinţarea, organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea în comun a transportului public de persoane pe raza unităţilor administrativ-teritoriale membre, dar şi în înfiinţarea, dezvoltarea sau modernizarea reţelelor de utilităţi publice aferente. Promovarea Proiectului „Sistem de transport public ecologic metropolitan-etapa I” este justificată, printre altele, de „eficienţa redusă a transportului public urban, din cauza necorelării graficului de circulaţie şi a capacităţii mijloacelor de transport cu cererea publică reală”; „existenţa unor zone neacoperite de trasee de transport public”, existenţa unui sistem de tarifare care nu prezintă accesibilitate şi atractivitate ridicate pentru utilizatori”, cât şi „inexistenţa unor staţii intermodale, care să faciliteze transferul între alte moduri de transport şi transportul public”.