Proiect de transport de călători cu
50 de autobuze electrice în Suceava, în 7 comune din vecinătate şi în oraşul
Salcea
> „Sperăm să fie implementat
cât mai repede acest proiect, să beneficieze de transport electric și localitățile
limitrofe municipiului Suceava” a declarat Ion Lungu, primarul Sucevei
Primăria municipiului Suceava a depus, ieri, Proiectul „Sistem de transport
public ecologic, etapa I-a”. Este vorba despre
accesarea unei finanţări europene nerambursabile prin Planul Național de
Redresare și Reziliență, „La ora 10 și 26
de minute, am depus proiectul pe fonduri europene, respectiv prin PNRR, pentru <Sistemul
de transport public ecologic metropolitan, etapa I-a>, în vederea achiziţionării
unui număr de 50 de autobuze electrice și a 65 stații de încărcare pentru tot
proiectul, în Zona Urbană Funcțională” a anunţat primarul Ion Lungu. Valoarea
proiectului este de 23,25 de milioane euro, dintre care 21,32 de milioane de
euro pentru autobuze electrice, iar 1,93
de milioane de euro pentru stații de încărcare. „Sperăm să fie
implementat cât mai repede acest proiect, să beneficieze de transport electric și
localitățile limitrofe municipiului Suceava” a declarat Ion Lungu, primarul
Sucevei. Zona Urbane Funcţionale are în componenţă din municipiul Suceava,
oraşul Salcea şi comunele Adâncata, Moara, Pătrăuţi, Şcheia, Ipoteşti, Bosanci
şi Mitocul Dragomirnei, proiectul constând, în principal, în înfiinţarea,
organizarea, reglementarea, exploatarea, monitorizarea şi gestionarea în comun
a transportului public de persoane pe raza unităţilor administrativ-teritoriale
membre, dar şi în înfiinţarea, dezvoltarea sau modernizarea reţelelor de
utilităţi publice aferente. Promovarea Proiectului „Sistem de transport public
ecologic metropolitan-etapa I” este justificată, printre altele, de „eficienţa
redusă a transportului public urban, din cauza necorelării graficului de circulaţie
şi a capacităţii mijloacelor de transport cu cererea publică reală”; „existenţa
unor zone neacoperite de trasee de transport public”, existenţa unui sistem de
tarifare care nu prezintă accesibilitate şi atractivitate ridicate pentru
utilizatori”, cât şi „inexistenţa unor staţii intermodale, care să faciliteze
transferul între alte moduri de transport şi transportul public”.