23 noiembrie 2021

 Economii de 2,7 milioane de lei din banii pentru persoanele cu handicap  

>Cheltuielile cu transportul au fost mai mici „fapt determinat de reducerea mobilităţii acestora, în contextul epidemiologic actual”

>„Din cauza neclarificării unor aspecte legislative”, salariaţii DGASPC primesc cu întârziere stimulentul aferent stării de urgenţă

Consiliul Judeţean Suceava, întrunit în şedinţa ordinară a lunii noiembrie, aduce reparaţii la plata unor drepturi băneşti cuvenite angajaţilor instituţiilor subordonate.  Beneficiarii sunt 795 de salariaţi ai Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului Suceava, iar conform fundamentării instituţiei, este vorba despre „sume care nu fost acordate până în prezent din cauza necesităţii clarificării unor aspecte legislative”. Astfel, prin rectificare a bugetului judeţului Suceava înspre lucrători cu pricina îndreptaţi sunt 896.071 de lei, bani destinaţi acordării stimulentului de risc. Facilitatea este prevăzută la art. 7, alin. (5) din Ordonanţea de Urgenţă a Guvernului nr. 43 din 2020, actul normativ aprobând măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii SARS-CoV-2, în perioada stării de urgenţă. În acelaşi context, al pandemiei de COVID-19, aleşii judeţeni vor trebuie să voteze diminuarea alocării bugetare aferentă finanţării unor drepturi ale persoanelor cu handicap. Conform adreselor transmise de Agenţia Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adulţi  către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia r Copilului Suceava, în joc este o sumă de 2,68 de milioane de lei, acesta  fiind retrasă ca urmare a scăderii necesarului pentru acoperirea cheltuielilor cu transportul persoanelor cu handicap. „Faptul este determinat de reducerea mobilităţii acestora, în contextul epidemiologic actual” se subliniază în raportul compartimentului specializat al Consiliului Judeţean. Tot la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi pentru Protecţia Copilului Suceava, prin rectificare, suma de 451.128 de lei, reprezentând cheltuieli efectuate în anii anteriori şi recuperate în 2021, va fi orientată înspre finanţarea cheltuielilor cu utilităţile şi achiziţionarea unor obiecte de inventar.