17 noiembrie 2021


Primarul Ion Lungu:

Încă se moare în Suceava

  • „Am adus oameni de acasă, i-am mobilizat, astfel încâtsă putem săpa gropi pentru toată lumea” arată şeful municipalităţii sucevene, chemând, în continuare, la vaccinare

Singura soluţie de limitare de răspândire a coronavirusului SARS-CoV-2 şi de trecere cu pierderi minime prin pandemia COVID-19 rămâne vaccinarea. Opinia aparţine lui Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, care evidenţiază că în ciuda scăderii incidenţei noilor cazuri de infectare, în reşedinţa de judeţ numărul deceselor continuă să fie unul ridicat. „Nu văd altă soluţie de moment. Am văzut ce spun şi specialiştii: chiar dacă lucrurile s-au mai domolit în valul al patrulea, încă suntem la un număr ridicat de decese, inclusiv în municipiul Suceava. Am făcut un efort deosebit la sfârşitul săptămânii, am adus oameni de acasă, i-am mobilizat, astfel încât să putem săpa gropi pentru toată lumea, să-i înmormântăm, aşa cum au dorit familiile. Este un indicator care nu poate fi comentat şi interpretat. Încă se moare în Suceava, se moare în judeţ şi în ţară. Fac apel la suceveni şi, în mod special, la profesori, să se vaccineze” reliefează ocupantul fotoliului administrativ din Areni. Edilul-şef sucevean s-a exprimat pentru desfăşurarea orelor de curs faţă în faţă, vaccinarea cadrelor didactice fiind cu atât mai necesară, cu cât s-a pus problema imunizării copiilor cu vârsta cuprinsă între 5 şi 12 ani. Marţi, în municipiul Suceava rata infectărilor a fost de 3,67 la mia de locuitori, primarul Ion Lungu punându-şi speranţa în menţinerea trendului descrescător. Deşi ritmul este în scădere, pe durata săptămânii trecute au fost inoculate 4.717 de doze de ser. De la debutul campaniei, în municipiul Suceava s-au făcut 105.629 de vaccinuri.