11 noiembrie 2021

 
Unităţi de învăţământ fără asistenţă medicală în caz COVID

 >Primăria aşteaptă acordurile Direcţiei de Sănătate Publică şi Ministerului Sănătăţii pentru a angaja 13 medici şi 16 asistente

>„Ar trebui ca fiecare unitate şcolară să aibă minim un asistent medical şcolar şi un medic” arată primarul Ion Lungu

Primăria Suceava ar putea angaja 13 medici şi 16 asistente medicale, normativele fiind stabilite prin Ordinul nr. 4629 din 13 august 2021. Primarul Ion Lungu subliniază că necesitatea  s-a ivit în contextul general al insuficienţei personalului medical, nu numai la Spitalul Judeţean de Urgenţă „Sfântul Ioan cel Nou” Suceava, dar şi la unităţile de învăţământ de pe raza reşedinţei de judeţ. În acest sens, adrese au fost înaintate Direcţiei de Sănătate Publică şi Ministerului Sănătăţii, în vederea prinderii în organigramă şi scoaterii la concurs a posturilor respective, finanţate de Ministerul Sănătăţii. Potrivit şefului municipalităţii sucevene, la acest moment medicii şi asistenţii medicali au în competenţă câte două-trei şcoli, cele mai descoperite fiind unele grădiniţe care funcţionează pe lângă centrele bugetare. „Este o problemă reală, chiar şi în cazul COVID, deoarece nu toate unităţile de învăţământ au asistenţă medicală. Medicii sunt insuficienţi, deservesc câte 2-3 şcoli, la fel şi asistenţii medicali. Aceştia sunt repartizaţi pe centre bugetare şcolare care cuprind mai multe unităţi de învăţământ. Discutăm, în mod special, de grădiniţele arondate pe lângă centre bugetare, şi care, unele dintre ele, nu au vreun fel de asistenţă medicală. Ar trebui ca fiecare unitate şcolară să aibă minim un asistent medical şi un medic, dacă este posibil. Măcar asistenţii medicali să fie permanenţi, şi cu câte un medic coordonator la centrele bugetare” a punctat primarul Sucevei.