În Burdujeni-sat
Introducerea alimentării cu gaze
naturale este blocată din cauza rarităţii sudorilor autorizaţi
- „Acolo ar trebui să fie angajaţi muncitori specializaţi, care au acel poanson, precum ştampila doctorului” arată primarul Ion Lungu, menţionând că „o vom scoate la capăt, dar greu”
Cu toate că, potrivit
contractului, termenul de finalizare a lucrărilor a expirat încă de luna
trecută, extinderea reţelelor de alimentare cu gaze naturale în Burdujeni-sat
se desfăşoară în ritm neaşteptat de nesatisfăcător. Ion Lungu, primarul Sucevei spune că
întârzierea este urmare a forţei de muncă neacoperitoare, lipsind, în special,
muncitorii specializaţi în sudură. „Este o mare problemă aici. Cât eram eu albit
dinainte, acest proiect mi-a scos şi mai mult păr alb. Se lucrează foarte greu.
Nu există forţă calificată de muncă în această zonă a gazului metan. Acolo ar trebui
să fie angajaţi specialişti, autorizaţi, specializaţi, care au acel poanson, precum
ştampila doctorului. Este foarte dificil
de lucrat la acest proiect. O vom scoate la capăt, dar greu” a punctat Ion
Lungu, primarul Sucevei. Reamintim că extinderea
reţelei de gaze naturale are în plan 33 de străzi, cu circa 1.300 de imobile.
Contractul cu Test Prima, societatea care a câştigat licitaţia, a fost semnat
pe 10 octombrie 2018, iar ordinul de începere a lucrărilor s-a dat la finele
lunii în cauză. Valoarea investiţiei este de 3,71 de milioane de lei, fără TVA,
cu o durată de execuţie de 36 de luni. Flacăra primelor maşini de gătit din
Burdujeni-sat a fost aprinsă de către primarul Ion Lungu în campania electorală
pentru alegerile locale din septembrie 2020, când gradul de acoperire cu
conducte funcţionale a străzilor prinse în proiect era de 45%. La acel moment
erau stabilite „două priorităţi de grad zero”. „În primul rând, trebuie să
ducem gazul la Şcoala generală nr. 6 şi, la fel, pe strada <Căpitan Grigore Andrei>,
acolo unde este Autobaza TPL”, sublinia, la acea dată, primarul Ion Lungu.