Transport electric de persoane în Zona metropolitană Suceava
> Un proiect comun viza înființarea unui parc „euro 6” de mijloace de transport inter-localități, însă UE susține cu finanțare nerambursabilă doar transport ecologic
> Astfel, achiziționate ar urma să fie autobuze din China, cu autonomie de funcționare de 250 km, încărcarea acumulatorilor urmând a se va face la bazele din Suceava
Transportul de persoane între municipiul Suceava și localitățile învecinate nu se va face cu autobuze clasice, așa cum prevede inițial proiectul privind înființarea unui parc auto cu această destinație. Indiferent dacă mijloacele de călătorie în comun ar fi fost de tip „euro 6”, reglementările UE impun introducerea transportului ecologic, doar proiectele de acest gen cu șanse mari de la o finanțare europeană nerambursabilă. Schimbarea strategiei privind transportul metropolitan a fost decisă la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Est cu sediul la Piatra Neamț, unde Ion Lungu, primarul municipiului Suceava, a purtat discuții pe această temă. „Șanse mari avem să aducem autobuze electrice, deoarece Uniunea Europeană finanțează energia verde, transportul ecologic, iar în unele state, precum Germania, sa impus această [perspectivă. Drept urmare, nu vom mai merge pe ideea de transport clasic, indiferent dacă era vorba despre <euro 6> ”reliefează Lungu. Însă, nouă variantă vine și cu impedimente, cum ar fi cel legat de stații de încărcare, pe raza localităților vecine, a acumulatorilor electrici, „acestea fiind scumpe, iar amplasarea durând foarte mult”. Potrivit edilului-șef sucevean, soluția ar consta în mijloacele de transport cu grad de autonomie ridicat, reîncărcarea acumulatorilor urmând a se face la stațiile care deservesc deja un teren de transport electric din reședința de județ. „Cu siguranță, vom depune proiectul pe autobuze electrice. Sa găsit o soluție: să putem achiziționa autobuze electrice la fel cu cele în exploatare, din China, astfel încât să aibă autonomie de funcționare de 250 km. Atunci, încărcarea acumulatorilor nu va mai fi o problemă, pentru că se va face la bazele din Suceava ”a explicat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava.
Transportul metropolitan de persoane se va face în Zona Urbană Funcțională (ZUF) care include comunele Adâncata, Bosanci, Ipotești, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuți, Șcheia, precum și orașul Salcea și municipiul Suceava. Două dintre proiectele noilor structuri asociative intercomunitare au în vedere înființarea unui nou parc de mijloace de transport inter-localități și construirea unei autogări pe stradă „Traian Vuia”, la sediul actuale societăți de Transport Public Local (TPL).