12 ianuarie 2021


 Supus dezbaterii deliberativului județean

Parteneriat între Consiliul Județean și CNAIR pentru ruta ocolitoare de la Gura Humorului

  • Șoseaua de centură umoreană în lungime de 8,57 kilometri este de tip drum expres,  investigație fiind estimată la 336 milioane de lei, adică aproximativ 67 de milioane de euro
  • Ruta de ocolire începe la sensul giratoriu de la Păltinoasa și se termină intrarea în orașul Frasin, nevoie de poduri peste râurile Humor și Moldova, dar și mai multe viaducte și pasaj

Încheierea unui parteneriat între Consiliul Județean și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), vizând realizarea șoselei ocolitoare din Gura Humorului, este analizat, astăzi, în ședința extraordinară a deliberativului județean sucevean. Anunțul este făcut de Gheorghe Flutur, președinții Consiliului Județean Suceava, care evidențiază că inițiativa vine în contextul în care, pentru șoselele de centru ale municipiilor Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei, la CNAIR există deja documentații similare. Flutur arată că variantele ocolitoare în cauză sunt extrem de importante pentru fluidizarea circulației pe DN 17, între cele trei stațiuni turistice, pe durata anului 2020 având loc mai multe demersuri pentru decongestionarea traficului pe ruta Gura Humorului-Cîmpulung Moldovenesc-Vatra Dornei, unul care „a devenit foarte aglomerat”. Astfel, pe 24 septembrie 2020, Ministerul Transporturilor a emis Ordinul nr. 1.802 prin care sa aprobat lista lucrărilor de infrastructură de transport introduse în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, cât și variante ocolitoare din Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei. Totodată, la nivelul Consiliului Județean, încă de anul trecut, printr-o hotărâre a deliberativului județean, se aprobă crearea structurilor de implementare a acestor proiecte. Gheorghe Flutur subliniază că investiga în construcția variante de ocolire a orașului Gura Humorului este estimată la 336 milioane de lei, adică aproximativ 67 de milioane de euro. Șoseaua de centură umoreană va fi una de tip drum expres, drum european cu patru benzi de circulație și separator de senzori. Traseul drumului propus spre finanțare se desprinde din DN 17, în zona kilometrului 216,7, continuă cu un pasaj superior peste drumul național și calea ferată, finalizând-se într-o intersecție amenajată la sensul giratoriu existent între DN 17 și DN 2E Spătărești- Păltinoasa. Lungimea șoselei de centură a orașului Gura Humorului ar urma să fie de 8,57 kilometri, aceasta pornind de la sensul giratoriu de la Păltinoasa și până la intrarea în orașul Frasin, cu poduri peste râurile Humor și Moldova și cu mai multe viaducte și pasaj. „Aceste investigații în șoselele de centură din Gura Humorului, Câmpulung Moldovenesc și Vatra Dornei sunt extrem de importante pentru decongestionarea traficului, pentru dezvoltarea economică și socială a zonei, precum și pentru dezvoltarea turismului” reliefează Gheorghe Flutur, președinții Consiliului Județean Suceava.