20 februarie 2018

Abateri de la legalitate şi regularitate de 126 de milioane de lei, descoperite de Camera de Conturi în administraţia publică suceveană
·        Acestea se răsfrâng asupra situaţiilor financiare, patrimoniului public şi patrimoniului privat al unităţilor administrativ-teritoriale.
·        Conform auditorilor Camerei de Conturi, foloasele necuvenite s-ar ridica la aproape 500.000 de lei.
Urmare a acţiunilor de control desfăşurate în anul 2017, auditorii Camerei de Conturi Suceava au constatat abateri de la legalitate şi regularitate care au condus la atragerea la bugetul statului a unor venituri suplimentare în sumă de 15,70 de milioane de lei, precum şi 970.000 de lei reprezentând majorări de întârziere şi dobânzi. Vizate au fost Consiliul Judeţean, primăriile de municipii, oraşe şi comune din judeţ; ordonatorii terţiari de credite, adică unităţile subordonate primăriilor; societăţile comerciale de interes local, dar şi regiile autonome din aceeaşi categorie, în urma verificărilor constatându-se prejudicierea bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale cu un total de 14,55 de milioane de lei, dintre care 494.000 de lei reprezintă foloasele necuvenite. Rezultatele misiunilor de audit financiar şi al performanţei desfăşurate de experţii Camerei de Conturi Suceava în anul 2017 s-au concretizat şi „în abateri de la legalitate şi regularitate cu impact asupra realităţii şi acurateţei situaţiilor financiare, precum şi a administrării şi gestionării patrimoniului public şi a celui privat al unităţilor administrativ-teritoriale, acestea fiind estimate la 126,46 de milioane de lei”. Cu prilejul acţiunilor de audit financiar, audit de conformitate şi audit al performanţei, în anul 2017 supuse verificării au fost 127 de entităţi publice de interes local, inclusiv ordonatori terţiari de credite finanţaţi din bugetul local, ceea ce înseamnă 34,3% din totalul de 373 de asemenea entităţi existente în aria de competenţă a Camerei de Conturi Suceava.
Astfel, întocmite au fost 43 de rapoarte de audit financiar; 4 rapoarte de control; un raport de audit la performanţei; 43 de procese verbale de constatare; 80 de note constatare şi 163 de rapoarte privind modul de ducere la îndeplinire a măsurilor dispuse. În consecinţă, Camera de Conturi Suceava a emis decizii privind stabilirea, înregistrarea şi încasarea veniturilor suplimentare; stabilirea întinderii prejudiciului şi recuperarea acestuia, precum şi pentru înlăturarea neregulilor constatate în activitatea financiar-contabilă sau fiscală.