27 martie 2015

Serviciul de salubritate menajeră, scos la licitaţie la limită, chiar în zilele premergătore expirării contractului
·        Autorităţile locale se vor vedea obligate să recurgă la prelungirea acestuia, iar dacă vor apărea şi contestaţiile, există riscul ca noul operator să fie cunoscut abia după 2 ani, aşa cum s-a întâmplat cu salubritatea stradală.
·        Consilierii au propus ca fiecare platformă de deşeuri să fie supravegheată video, pe motiv că doar aşa vor sucevenii se vor „autodisciplina” şi nu vor mai arunca gunoiul pe alături.

Consiliul Local Suceava a aprobat ieri, în şedinţă ordinară, delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului public de salubritate, studiul de fundamentare, caietul de sarcini şi contractul de sarcini aferente. Iniţiativa legislativă locală a trecut cu 17 voturi „pentru” şi o abţinere, în sală fiind prezenţi 18 aleşi. Noul contract se va parafa, cu firma câştigătoare a licitaţiei, pe o perioadă de 12 ani, cel vechi, semnat de Primărie cu Rosal Grup Bucureşti expirând luna viitoare, respectiv pe 18 aprilie, după 8 ani de desfăşurare. De aceea, viceprimarul Lucian Harşovschi, unul dintre iniţiatorii proiectului de hotărâre, a cerut consilierilor să dea un vot favorabil, mai ales în condiţiile în care procedurile legate de această licitaţie trebuiau să fi fost demarate cu mult timp în urmă. Chiar şi aşa, dată fiind apropierea termenului limită la care contractul cu Rosal Grup expiră, autorităţile locale se vor vedea obligate să recurgă la prelungirea acestuia. Pe de altă parte, deoarece - după o practică deja consacrată -,  la licitaţie vor apărea şi contestaţiile, există toate premisele necesare ca noul operator să nu fie cunoscut prea devreme. De altfel, în domeniu există şi un precedent, serviciul de salubritate stradală, al cărei delegare a expirat în toamna lui 2012, fiind atribuit abia la finele anului trecut, după mai bine de 2 ani de la iniţierea demersurilor privind licitarea.
·        Viceprimarul Lucian Harşovschi a asigurat că taxa de ecologizare datorată de suceveni nu va creşte, rămânând la 5 lei de persoană şi lună.


Conform caietului de sarcini, noul operator se obligă la amenajarea, în două etape, a minim 145 de platforme subterane de colectare a deşeurilor menajere. De asemenea, noul operator se obligă şi la construirea a 30 de puncte supraterane de colectare a deşeurilor reciclabile pentru populaţie, plasate în zonele aglomerate şi cele comerciale. Totodată, în termen de 6 luni de la semnarea contractului de concesiune, va fi achiziţionată o instalaţie pentru procesarea deşeurilor vegetale şi lemnoase colectate în aria administrativă a municipiului Suceava.  Nu în cele din urmă, montate vor fi de noi 500 de coşuri de gunoi stradale şi va fi amenajat un loc de joacă pentru copii. Important de precizat este - aşa după cum a asigurat viceprimarul Lucian Harşovschi -, taxa de ecologizare datorată de suceveni nu va creşte, rămânând la 5 lei de persoană şi lună. Pe de altă parte, consilierul Andrei Păduraru, a propus ca fiecare platformă de deşeuri să fie supravegheată video, iniţiativa fiind agreată şi de preşedintele de şedinţă, Adrian Arămescu, care a iterat că doar aşa vor sucevenii se vor „autodisciplina” şi nu vor mai arunca gunoiul pe alături. Bineînţeles că propunerea nu a fost luată în calcul, materializarea acesteia presupunând cheltuieli peste măsură. Potrivit caietului de sarcini, redevenţa anuală pe care câştigătorul licitaţiei o va plăti pleacă de la 20.000 de lei, acesta fiind criteriul de departajare a competitorilor înscrişi în cursa pentru adjudecarea delegării gestiunii serviciului public de salubritate menajeră.