Activitatea
Casei de Pensii, perturbată de o defecţiune la un server
·
„S-au
efectuat demersuri pentru identificarea unui furnizor de echipamente adecvat,
existând promisiuni că aceasta fi remediată în cel mai scurt timp”, dă asigurări conducerea instituţiei.
Activitatea Casei
Judeţene de Pensii Suceava este perturbată, zilele acestea, de o defecţiune
intervenită în sistemul informatic de gestionare a operaţiunilor cu publicul
beneficiar. Este vorba, în principal, despre cele de administrare a datelor
privind contractele de asigurare socială, eliberarea biletelor de tratament, dar
şi a încasărilor-plăţilor prin intermediul casieriilor. Conform conducerii CJP,
stricăciunile au apărut pe unul dintre serverele sistemului, procurarea de la
furnizorii din străinătate şi înlocuirea echipamentelor cu pricina necesitând o
perioadă de chiar 10 zile. Încă de la începutul săptămânii, atât plătitorii
contribuţiilor de asigurări sociale, cât şi beneficiarii diferitor de servicii
oferite de CJP, odată ajunşi în faţa ghişeelor şi-au manifestat surprinderea şi
nemulţumirea faţă de această situaţie. Oamenii s-au plâns că defecţiunea nu a
fost făcută publică, mai ales că veneau de la mai multe zeci kilometri,
pierzând timp şi cheltuind sume importante cu drumul. Unele dintre operaţiuni
au fost rezolvate manual, însă acolo unde aceasta nu s-a putut, responsabilii
de la ghişee au înmânat „fluturaşi” cu numerele de telefon ale instituţiei,
astfel încât cei în cauză să se poată interesa despre data reluării
funcţionării normale.
Pe de altă parte, titularii
de contracte au fost informaţi că plata contribuţiilor de asigurări sociale se
poate face şi în contul Casei Judeţene de Pensii, însă în scriptele instituţiei
operaţia nu va figura efectiv decât după remedierea defecţiunilor din sistem. „Din
cauza, defecţiunilor tehnice apărute pe serverul IBM Pseries 620, Model
6F0 al Casei Judeţene de Pensii Suceava, care au afectat funcţionarea unor
operaţiuni care se desfăşoară în cadrul unor segmente de activitate, precum bilete
de tratament, casierie, contracte de asigurare, facem cunoscut că s-au efectuat
demersuri pentru identificarea unui furnizor de echipamente adecvat şi că
există promisiuni că defecţiunile vor fi remediate în cel mai scurt timp. Menţionăm
că în limita posibilităţilor, pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, unele
operaţiuni le efectuăm manual”, a declarat purtătorul de cuvânt al instituţiei,
Loredana Ciot.