20 martie 2015

Activitatea Casei de Pensii, perturbată de o defecţiune la un server
·        S-au efectuat demersuri pentru identificarea unui furnizor de echipamente adecvat, existând promisiuni că aceasta fi remediată în cel mai scurt timp”, dă asigurări conducerea instituţiei.
Activitatea Casei Judeţene de Pensii Suceava este perturbată, zilele acestea, de o defecţiune intervenită în sistemul informatic de gestionare a operaţiunilor cu publicul beneficiar. Este vorba, în principal, despre cele de administrare a datelor privind contractele de asigurare socială, eliberarea biletelor de tratament, dar şi a încasărilor-plăţilor prin intermediul casieriilor. Conform conducerii CJP, stricăciunile au apărut pe unul dintre serverele sistemului, procurarea de la furnizorii din străinătate şi înlocuirea echipamentelor cu pricina necesitând o perioadă de chiar 10 zile. Încă de la începutul săptămânii, atât plătitorii contribuţiilor de asigurări sociale, cât şi beneficiarii diferitor de servicii oferite de CJP, odată ajunşi în faţa ghişeelor şi-au manifestat surprinderea şi nemulţumirea faţă de această situaţie. Oamenii s-au plâns că defecţiunea nu a fost făcută publică, mai ales că veneau de la mai multe zeci kilometri, pierzând timp şi cheltuind sume importante cu drumul. Unele dintre operaţiuni au fost rezolvate manual, însă acolo unde aceasta nu s-a putut, responsabilii de la ghişee au înmânat „fluturaşi” cu numerele de telefon ale instituţiei, astfel încât cei în cauză să se poată interesa despre data reluării funcţionării normale.
·        Plata contribuţiilor se poate face şi în contul Casei de Pensii.
Pe de altă parte, titularii de contracte au fost informaţi că plata contribuţiilor de asigurări sociale se poate face şi în contul Casei Judeţene de Pensii, însă în scriptele instituţiei operaţia nu va figura efectiv decât după remedierea defecţiunilor din sistem. „Din cauza, defecţiunilor tehnice apărute pe serverul IBM Pseries 620, Model 6F0 al Casei Judeţene de Pensii Suceava, care au afectat funcţionarea unor operaţiuni care se desfăşoară în cadrul unor segmente de activitate, precum bilete de tratament, casierie, contracte de asigurare, facem cunoscut că s-au efectuat demersuri pentru identificarea unui furnizor de echipamente adecvat şi că există promisiuni că defecţiunile vor fi remediate în cel mai scurt timp. Menţionăm că în limita posibilităţilor, pentru a veni în sprijinul solicitanţilor, unele operaţiuni le efectuăm manual”, a declarat purtătorul de cuvânt al instituţiei, Loredana Ciot.