Administratorul judiciar al Termica trece la
executarea rău platnicilor
·
Campania
de recuperare a sumelor pe care consumatorii casnici este programată începe din
toamnă, atunci când se va încheia vacanţa judecătorească.
·
Şeful Termica, Ovidiu Dumitrescu, informează
că există 160 de popriri validate în instanţă, executarea vizând reţineri din
salarii ori pensii, precum şi valorificarea bunurilor mobile sau imobile.
Reprezentatul administratorului judiciar la Termica
Suceava, consorţiul de firme MGA Insolvency SPRL Suceava, Management
Reorganizare Lichidare Iaşi SPRL şi Accer IUPRL
Suceava s-a întâlnit ieri, la sediul Primăriei municipiului Suceava, cu
preşedinţii şi administratorii asociaţiilor de proprietari. Cu prilejul întrevederii,
Teodor Matei a pus accent pe necesitatea recuperării datoriilor restante pe
care populaţia municipiului Suceava le are către societatea comercială Termica,
acesta calificând drept păguboase zvonurile potrivit cărora firma va intra în
faliment, iar rău platinicii ar putea să scape de obligaţiile pe care le au.
Potrivit lui Matei, odată cu deschiderea procedurii de insolvenţă, demersurile
de recuperare a debitelor vor fi intensificate, mai ales că acţiunile în
instanţă, contra persoanelor fizice sau persoanelor juridice, nu mai fac
obiectul taxei de timbru judiciar. Din altă perspectivă, una dintre
importantele atribuţii ale administratorului judiciar este tocmai cea de
recuperare a creanţelor, acesta, ca interfaţă între creditori şi debitorul Termica,
nefiind grevat de raţiuni de ordin social, aşa cum s-a întâmplat cu
autorităţile administraţie publice locale, înclinate să protejeze locuitorii
municipiului. Campania de recuperare a sumelor pe care consumatorii casnici
racordaţi la sistemul centralizat de termificare este programată începe din
toamnă, atunci când vacanţa judecătorească se va încheia. Reprezentantul
administratorului judiciar MGA Insolvency SPRL Suceava, Management Reorganizare
Lichidare Iaşi SPRL şi Accer IPURL Suceava, Teodor Matei a mai avut discuţii cu
conducerile asociaţiilor de proprietari, acestea exprimându-şi disponibilitatea de a intensifica ritmul
plăţilor, mai ales că şefii structurilor amintite vor beneficia de bonusuri
direct proporţionale cu mărimea datoriilor recuperate de la abonaţii Termica.
·
Intrarea
în insolvenţă înseamnă că societatea beneficiază de sprijin, că este ajutată să
depăşească un moment dificil.
De cealaltă parte, conducerea Termica a pus în
vedere că viitorul termificării în municipiul Suceava, indiferent care ar fi
implicarea diverşilor operatori, rămâne la mâna consumatorilor casnici,
respectiv populaţiei sau asociaţiilor de proprietari. Directorul general al
Termica, Ovidiu Dumitrescu, a atras atenţia că intrarea în insolvenţă nu
înseamnă nimic altceva decât aceea că societatea beneficiază de sprijin, că
este ajutată să depăşească un moment dificil, să reducă unele costuri, ajutaţi
fiind şi consumatorii, care vor avea, în continuare, acces la serviciul de
alimentare cu apă caldă şi la cel de încălzire. La rându-le, oficialii Termica
au avertizat că demersurile de recuperare a creanţelor se vor accelera şi
înăspri, printre alte atribuţii, administratorul judiciar având-o şi pe aceea
de a lua măsuri drastice cu debitorii, inclusiv cu abonaţii casnici rău
platnici. Dumitrescu informează că deja există 160 de popriri validate în
instanţă, pe numele unor proprietari de apartamente, acestea urmând a fi
predate executorilor judecătoreşti, iar executarea va merge de la reţineri din
salarii ori pensii, şi până la valorificarea bunurilor mobile sau imobile ale
debitorilor. Directorul general al Termica accentuat că, contravaloarea
serviciilor către Termica trebuie obligatoriu plătită, la fel cum achitate sunt
şi celelalte servicii de care locuitorii Sucevei au parte. „Dacă nu se
conştientizează că este vorba despre un serviciu public complex, costisitor, cu
inerţie mare, neputându-se schimba nici sistemul, şi nici funcţionarea lui, de
pe o zi pe alta, nefăcându-se plăţi, se poate ajunge chiar la faliment”,
a declarat Ovidiu Dumitrescu