17 decembrie 2009


Aleşii locali girează diferenţa de plătit la apartamentele contractate în anii 90
· Pentru a intra în case, viitorii proprietari sunt siliţi să vină la primărie cu sume cuprinse între circa 10.000 de euro şi 40.000 de euro
Consilierii locali suceveni au aprobat în întrunirea ordinară din luna decembrie, vânzarea a 12 apartamente contractate de persoane fizice în anul 1992, în blocul de locuinţe nr. 22, din Ansamblul „1 Decembrie 1918”, cartierul Obcini. Cu acelaşi prilej, votat a fost şi raportul de expertiză tehnică şi evaluare a respectivelor unităţi de locuit, precum şi diferenţelor pe care contractanţii trebuie să le mai achite pentru a primi cheile de la acestea.
În cursul anului 1992, Regia Autonomă de Utilităţi Comunale şi Locative(RAUCL) Suceava a încheiat contracte cu mai multe persoane fizice, unitatea angajându-se să predea locuinţa contractată după un an de la perfectarea înţelegerii. Cumpărătorii de la acea dată susţin că au plătit apartamentele integral, la valoarea înscrisă în contract. Întrucât ulterior RAUCL a fost desfiinţată, iar lucrările abandonate, beneficiarii s-au constituit în Asociaţia de proprietari nr. 20, 21, 22 şi au acţionat în instanţă primăria Suceava, moştenitoare a fondului locativ al Regiei. În 2005, Curtea de Apel Suceava a obligat municipalitatea la finalizarea şi predarea apartamentelor către contractanţi. Lucrările la blocul nr. 22, cu 12 unităţi de locuit contractate şi altele 6 necontractate, dar vândute la licitaţie de administraţia locală, au fost încheiate 14 august anul acesta, aşteptând să fie predate beneficiarilor.
Însă, pentru a intra în posesia lor, cei 12 contractanţi de la începutul anilor 90 vor mai trebui să vină cu consistente diferenţe în bani. „Prin semnarea contractelor, titularii acestora au impresia că au achitat valoarea totală a locuinţelor, deşi pe contracte se menţionează că vor achita diferenţele de preţ rezultate din creştere de preţ a materialelor. Astfel, au fost actualizate sumele achitate de contractanţi şi s-au stabilit valorile finale ale apartamentelor şi diferenţele de achitat care revin contractanţilor”, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre.
În consecinţă, pentru a intra în case, viitorii proprietari de apartamente cu 2 camere(5 dintre ei) şi 4 camere(restul de 7) sunt siliţi să vină la primărie cu sume cuprinse între 40.431 de lei(circa 10.000 de euro) şi 155.089 lei (aproximativ 40.000 de euro). Primarul Ion Lungu a spune că îi compătimeşte pe cei care sunt obligaţi să scoată alţi bani din buzunar şi, că potrivit legii, primăria nu poate face mai mult de atât. Domnia sa reliefează că unii dintre contractaţii s-au arătat deja dispuşi să vină cu banii jos, pe ceilalţi îndrumându-i pe calea instanţei de judecată. „Mai mult de atât, ca bază legală, municipalitatea nu are nicio posibilitate. Există două căi – şi o spun cu toată sinceritatea: cei care vin pe calea amiabilă şi plătesc aceste sume, le vom înmâna cheile, iar ceilalţi care nu doresc acest lucru, au şansa să meargă în instanţă şi să vină cu o hotărâre judecătorească”, a subliniat edilul şef, Ion Lungu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu