Scenarii de dezvoltare a transportului de călători metropolitan
>„Vrem să ne grăbim cu acest
proiect, să-l putem depune” subliniază
primarul Ion Lungu, adăugând că deja se stabileşte numărul de autobuze, de
staţii de încărcare şi de staţii de aşteptare
Reprezentanţii localităţi lor
membre ale Zonei Urbane Funcţionale (ZUF) se întâlnesc, astăzi, pentru a purta
discuţii pe marginea întocmirii Studiului de oportunitate pentru delegarea
serviciului de transport public metropolitan. Întrunirea are loc după ce, în
urmă cu mai bine de o lună, Asociaţia Intercomunitară „Transport Metropolitan
Suceava” a fost înregistrată de către Judecătoria Suceava. „Vin firma de
consultanţă de consultanţă de la Bucureşti şi reprezentanţii localităţilor care
fac parte din Zona Urbană Funcţională. Vom discuta scenarii de dezvoltare din
punct de vedere tehnico-economic. La fel, destul de importantă este stabilirea,
pentru fiecare localitate, a numărului de autobuze, de staţii de încărcare şi
de staţii de aşteptare pentru transportul public” precizează primarul Ion
Lungu. Pe lângă municipiul Suceava, ZUF are în componenţă oraşul Salcea şi
comunele Adâncata, Bosanci, Ipoteşti, Mitocu Dragomirnei, Moara, Pătrăuţi,
Şcheia. Odată cu aprobarea Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană (SIDU)
urmează a se trece la promovarea primului proiect compatibil cu Planul Naţional
de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), respectiv cel de înfiinţare a transportului
metropolitan, prin care ar urma să fie achiziţionat un nou parc auto
inter-localităţi. „Vrem să ne grăbim cu acest proiect, să-l putem depune pe
Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă sau pe Programul Operaţional
Regional, fiind primul proiect al Zonei Urbane Funcţionale” a evidenţiat Ion
Lungu, primarul municipiului Suceava.