În 2020,
Controalele la comisiile
de fond funciar au fost suspendate din cauza COVID-19
>În 2021, verificările vor fi reluate în funcţie de
contextul epidemiologic
>Anul trecut au fost emise 959 de titluri de
proprietate, din acest punct vedere nereîngistrându-se amânări
Din cauza crizei de sănătate
publică pricinuită de răspândirea infecţiei cu SARS-CoV-2, Comisia Judeţeană de
Fond Funciar s-a întrunit, pe toată durata anului 2020, în doar în 5 şedinţe de
lucru, se precizează într-o informare a Instituţiei Prefectului judeţului
Suceava, în care se subliniază că, în ciuda acestui fapt, „nu au existat
sincope în activitatea acesteia, lucrările înregistrate fiind analizate şi
soluţionate în totalitate”. Astfel, în aplicarea legilor fondului funciar,
emise au fost 236 de ordine ale prefectului, dintre care 139 au avut ca obiect
constituirea s-au respingerea dreptului de proprietate pentru terenuri aferente
curţilor şi construcţiilor, 94 au privit privind constituirea comisiilor locale
de fond funciar, iar prin 3 ordine prin care s-au reorganizat ori modificat componenţa
comisiei judeţene şi a celor locale de
fond funciar. Totodată, au fost verificate, în vederea avizării de către
prefect, 232 documentaţii înaintate de Oficiul Judeţean de Cadastru şi
Publicitate Imobiliară Suceava în vederea emiterii de titluri de proprietate
pentru terenuri solicitate de către proprietarii sau moştenitorii acestora din
urmă, care nu s-au înscris vreodată în cooperativa agricolă de producţie, nu au
predat sau nu li s-au preluat terenurile la stat prin acte translative de
proprietate. Conform sursei citate, în întreg anul 2020 au fost emise 959 de
titluri de proprietate. Iar pe de altă parte, acţiunile de control tematic la
nivelul comisiilor locale de fond funciar au fost suspendate, urmând ca funcţie
de contextul epidemiologic să fie reluate în anul 2021.