24 martie 2021

 

În 2020,

Controalele la comisiile de fond funciar au fost suspendate din cauza COVID-19

>În 2021, verificările vor fi reluate în funcţie de contextul epidemiologic

>Anul trecut au fost emise 959 de titluri de proprietate, din acest punct vedere nereîngistrându-se amânări  

Din cauza crizei de sănătate publică pricinuită de răspândirea infecţiei cu SARS-CoV-2, Comisia Judeţeană de Fond Funciar s-a întrunit, pe toată durata anului 2020, în doar în 5 şedinţe de lucru, se precizează într-o informare a Instituţiei Prefectului judeţului Suceava, în care se subliniază că, în ciuda acestui fapt, „nu au existat sincope în activitatea acesteia, lucrările înregistrate fiind analizate şi soluţionate în totalitate”. Astfel, în aplicarea legilor fondului funciar, emise au fost 236 de ordine ale prefectului, dintre care 139 au avut ca obiect constituirea s-au respingerea dreptului de proprietate pentru terenuri aferente curţilor şi construcţiilor, 94 au privit privind constituirea comisiilor locale de fond funciar, iar prin 3 ordine prin care   s-au reorganizat ori modificat componenţa comisiei judeţene şi  a celor locale de fond funciar. Totodată, au fost verificate, în vederea avizării de către prefect, 232 documentaţii înaintate de Oficiul Judeţean de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Suceava în vederea emiterii de titluri de proprietate pentru terenuri solicitate de către proprietarii sau moştenitorii acestora din urmă, care nu s-au înscris vreodată în cooperativa agricolă de producţie, nu au predat sau nu li s-au preluat terenurile la stat prin acte translative de proprietate. Conform sursei citate, în întreg anul 2020 au fost emise 959 de titluri de proprietate. Iar pe de altă parte, acţiunile de control tematic la nivelul comisiilor locale de fond funciar au fost suspendate, urmând ca funcţie de contextul epidemiologic să fie reluate în anul 2021.