Primăriile din judeţul
Suceava primesc de cinci ori mai puţin faţă de necesarul de finanţare pentru
anul 2021
>Anul acesta Guvernul a stabilit o nouă modalitate de
repartizare a sumelor pentru echilibrarea bugetelor, alocarea 27 de milioane de
lei fiind de 21 de ori mai mică în comparaţie cu solicitările de 572 de
milioane de lei ale primăriilor
Consiliul Judeţean Suceava are pe masa de dezbateri, în şedinţa ordinară de astăzi, proiectul de hotărâre privind aprobarea repartizării pe unităţile administrativ-teritoriale din judeţul Suceava a 27,13 milioane de lei, fond constituit la dispoziţia Consiliului Judeţean pentru anul 2021. Conform acestuia, în rândul celor 5 municipii, Suceava figurează cu ce mai mare alocare, cea de 1,5 milioane de lei, din totalul disponibil pentru localităţile de acest rang, cel de 6,08 milioane de lei. Pentru cele 11 oraşe este prevăzut un total de 5,3 milioane de lei, Gura Humorului fiind cel mai mare beneficiar, cu 900.000 de lei. Comunele, în număr de 19, sunt creditate cu un total de 15,75 de milioane de lei, o bună parte a acestora având parte de câte a repartizare maximă de 200.000 de lei. După centralizarea sumelor comunicate Consiliului Judeţean de către unităţile administrativ-teritoriale din judeţ, necesarul total se ridică la aproximativ 572 de milioane de lei, dintre care 113,343 de lei pentru funcţionare. „Raportat la totalul de repartizat, suma este de 21 de ori mai mică decât necesarul de finanţare” se arată în referatul de aprobare al proiectului de hotărâre, semnat de Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean. Prin derogare de la Legea finanţelor publice, prin Legea nr. 15 din 2021 a bugetului de stat s-a adoptat o altă modalitate de repartizare a sumelor pentru echilibrarea bugetelor locale. Conform acesteia, la dispoziţia fiecărui consiliul judeţean este constituit un fond de 27,13 de milioane de lei, care trebuie repartizat comunelor, oraşelor şi municipiilor, potrivit unor criterii stabilite prin lege. Acestea din urmă iau în calcul necesarul pentru susţinerea programelor de infrastructură rutieră şi a programelor de infrastructură cu finanţare locală dar şi cheltuielile de funcţionare care, în mod justificat, nu pot fi acoperite din veniturile proprii şi din sumele defalcate de taxa pe valoare adăugată pentru echilibrarea bugetelor locale.