Probleme la podul de lângă
Bazar, proiectantul fiind chemat la Suceava
·
Reabilitarea trebuia să înceapă de luni, însă aceasta a
fost amânată
Cu toate că trebuia să demareze la începutul aceste săptămâni,
intervenţiile de reabilitare a podului de peste râul Suceava au fost amânate.
Anunţul a fost făcut de şeful administraţiei municipiului Suceava, Ion Lungu,
la comandamentul de ieri de la sediul executivului, care a precizat că au apăru
tunel probele care necesită clarificări, motiv pentru care este aşteptată
pronunţarea firmei de proiectare. „Deşi
am spus că lucrările vor demara la începutul acestei săptămâni, mai sunt unele
probleme de clarificat. De aceea, am insistat să vină, din nou, proiectantul”, a spus edilul şef. Lungu arată că, pe durat execuţie, circulaţia
pe podul în reabilitare nu va fi închisă, ci se va desfăşura pe doar două din
cele patru benzi. În acest sens, pentru preluarea unei părţi a traficului,
Primăria a reparat Serpentinele şi va turna un strat de asfalt pe strada „Gheorghe
Doja”.„Am avut discuţii cu constructorul cu Poliţia locală, astfel încât atunci
când ne apucăm de acest proiect să avem eficienţă în ceea ce înseamnă derularea
lucrărilor într-o perioadă cât mai scurtă de timp şi să deranjăm cât mai puţin
circulaţia din municipiul Suceava. Am pregătit ca variantă de circulaţie
Serpentina, pe care am reparat-o. De asemenea, în măsura în care vremea ne va
permite, vom turna un strat de asfalt şi pe strada <Gheorghe Doja>, pentru a avea disponibile aceste două
căi de rezervă”, iterează şeful
executivului. Primarul Ion Lungu atenţionează
că, totuşi, va fi interzisă trecerea cu autovehicule de tonaj mare, care vor
urma obligatoriu traseul Iţcani-strada „Gheorghe Doja”-Burdujeni şi, respectiv,
invers. Reamintim că podul de peste
râul Suceava a avut de suferit de pe urma viiturilor din anii 2008 şi 2010. Lucrările
de reparaţii amenajarea care face legătura între cartierul Burdujeni şi restul
reşedinţei de judeţ, au demarat pe 17 octombrie 2010, prima etapă încheindu-se
în martie 2011. Constructorul a fost SCCF Group Colas Iaşi, iniţial cea de a
doua etapă a intervenţiilor fiind prevăzută a demara în primăvara anului
trecut. Aceasta presupune, aducerea la vechiul nivel al căii de rulare şi care
se va face, conform soluţiei proiectanţilor, prin umplere cu mixtură asfaltică
Pentru prima etapă, cea de reparare a pilonului înclinat, s-au cheltuit circa 37 de milioane de lei(aproape 1 milion
de euro), în cazul celei de a doua urmând să se aloce tot în jur de 1 milion de
euro.