26 iunie 2012


Probleme la podul de lângă Bazar, proiectantul fiind chemat la Suceava
·        Reabilitarea trebuia să înceapă de luni, însă aceasta a fost amânată
Cu toate că trebuia  să demareze la începutul aceste săptămâni, intervenţiile de reabilitare a podului de peste râul Suceava au fost amânate. Anunţul a fost făcut de şeful administraţiei municipiului Suceava, Ion Lungu, la comandamentul de ieri de la sediul executivului, care a precizat că au apăru tunel probele care necesită clarificări, motiv pentru care este aşteptată pronunţarea firmei de proiectare.  „Deşi am spus că lucrările vor demara la începutul acestei săptămâni, mai sunt unele probleme de clarificat. De aceea, am insistat să vină, din nou, proiectantul”,  a spus edilul şef.  Lungu arată că, pe durat execuţie, circulaţia pe podul în reabilitare nu va fi închisă, ci se va desfăşura pe doar două din cele patru benzi. În acest sens, pentru preluarea unei părţi a traficului, Primăria a reparat Serpentinele şi va turna un strat de asfalt pe strada „Gheorghe Doja”.„Am avut discuţii cu constructorul cu Poliţia locală, astfel încât atunci când ne apucăm de acest proiect să avem eficienţă în ceea ce înseamnă derularea lucrărilor într-o perioadă cât mai scurtă de timp şi să deranjăm cât mai puţin circulaţia din municipiul Suceava. Am pregătit ca variantă de circulaţie Serpentina, pe care am reparat-o. De asemenea, în măsura în care vremea ne va permite, vom turna un strat de asfalt şi pe strada <Gheorghe Doja>, pentru a avea disponibile aceste două căi de rezervă”,  iterează şeful executivului.   Primarul Ion Lungu atenţionează că, totuşi, va fi interzisă trecerea cu autovehicule de tonaj mare, care vor urma obligatoriu traseul Iţcani-strada „Gheorghe Doja”-Burdujeni şi, respectiv, invers.    Reamintim că podul de peste râul Suceava a avut de suferit de pe urma viiturilor din anii 2008 şi 2010. Lucrările de reparaţii amenajarea care face legătura între cartierul Burdujeni şi restul reşedinţei de judeţ, au demarat pe 17 octombrie 2010, prima etapă încheindu-se în martie 2011. Constructorul a fost SCCF Group Colas Iaşi, iniţial cea de a doua etapă a intervenţiilor fiind prevăzută a demara în primăvara anului trecut. Aceasta presupune, aducerea la vechiul nivel al căii de rulare şi care se va face, conform soluţiei proiectanţilor, prin umplere cu mixtură asfaltică Pentru prima etapă, cea de reparare a pilonului înclinat, s-au cheltuit  circa 37 de milioane de lei(aproape 1 milion de euro), în cazul celei de a doua urmând să se aloce tot în jur de 1 milion de euro.