Trei companii cu un total de 35
de asociaţi au depus oferte pentru cel de-al III-lea tronson al Rutei
alternative Suceava-Botoşani
>
La prima licitaţie, cele două oferte financiare au fost respinse ca
neîndeplinind condiţiile, un ofertant depunând şi contestaţie
> Lungimea totală a
tronsonului este de 2.142 de metri, reprezentativ fiind viaductul de 1 km de
peste calea ferată
Licitaţia
pentru proiectarea şi executarea obiectivului de investiţii Ruta alternativă
Suceava-Botoşani, etapa a III-a, a fost reluată, a informat ieri, într-o
conferinţă de presă, primarul Ion Lungu. „Este un obiectiv foarte important
pentru municipiul Suceava, şi ne pare rău că nu s-a adjudecat din prima, motiv
din care s-a trecut la a doua licitaţie pentru Ruta alternativă
Suceava-Botoşani. Este un contract mare de 15 milioane de euro, dintre care 8
milioane de euro prin Programul Anghel Saligny, diferenţa reprezentând efortul financiar
la Primăriei. Reprezentativ este viaductul de 1 km, care va ieşi în DN29,
aproape de a se descărca în autostrada A7, care vine pe lângă Aeroport” a reliefat
şeful executivului local sucevean. Potrivit şefului municipalităţii, în
competiţie intră trei oferte, respectiv cele ale asocierilor CML.ro Bistriţa
(lider de proiect+11 asociaţi), Top Scav Suceava (lider de proiect cu 11
asociaţi) şi Procons Oradea (lider de proiect cu 13 asociaţi). „Eu sper ca, de
data acesta, să fie şanse de se adjudeca licitaţia, şi să putem face această
rută importantă, care are un rol deosebit în fluidizarea traficului în
municipiul Suceava” a punctat primarul Sucevei. În martie 2024, edilul-şef Ion
Lungu, făcea cunoscut că, lansată în luna iunie 2023, licitaţia pentru proiectarea
şi executarea obiectivului de investiţii Ruta alternativă Suceava-Botoşani,
etapa a III-a, a fost anulată. Aceasta după ce „pe partea financiară cele două
oferte nu au îndeplinit condiţiile”, iar unul din ofertanţi a înaintat şi
contestaţie la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CSNC). Valoarea
totală a lucrărilor la Ruta alternativă
Suceava-Botoşani, etapa a III-a este de 78,21 de milioane de lei, dintre care
43 de milioane de lei reprezintă suma asigurată în cadrul Programului Naţional
de Investiţii Anghel Saligny, 35,21 de milioane de lei constituind resursele
financiare proprii, inclusiv cele dintr-un credit bancar contractat de
Primărie. Durata de realizare a proiectului este de 36 de luni, respectiv 4
luni pentru proiectare şi 32 de luni pentru executarea propriu-zisă a
lucrărilor. Tronsonul al III-lea al Rutei alternativă Suceava-Botoșani, include
şi realizarea unui viaduct lungime de 1.015 de metri peste calea ferată din
Lunca Sucevei. Conform proiectului, viaductul va fi compus din 41 de
deschideri, pe fiecare dintre acestea fiind dispuse câte 9 grinzi având
lungimea de 24 de metri şi lăţimea de 0,93 de metri. Viaductul va avea partea
carosabila de 8 metri, lăţimea celor două trotuare urmând fi de câte 1,50 de
metri. Lungimea totală a tronsonului al III-lea al Rutei alternativă
Suceava-Botoșani este proiectată la 2.142 de metri lungime.