Proiectul închiderii inelului
ocolitor al Sucevei este repus pe tapet
>
Acesta va „înţepa” DE 85 Suceava-Fălticeni, parcurgând pe teritoriul
localităţilor Tişăuţi şi Ipoteşti, trecând Podul Unirii şi intrând în tronsonul
al treilea al Rutei alternative
> Deocamdată, reluată este
licitaţia pentru construirea viaductului peste calea ferată, cât şi cea de amenajare
a sensului giratoriu de la Sala sporturilor, pe Calea Unirii
Ruta
alternativă Suceava-Botoşani se va „descărca” în autostrada A 7, iar proiectul
inelului ocolitor al reşedinţei de judeţ va redeveine de actualitate. Anunţul a fost făcut, ieri, de către primarul
Ion Lungu, într-o conferinţă de presă organizată, alături de viceprimarul
Lucian Harşovschi, pe strada Mirăuţi, acolo unde au început lucrările de amenajare a noului pod de pe varianta de
trafic uşor, de la intersecţia Căii Unirii cu strada Petru Rareş şi până la
Podul Unirii. Cu acest prilej, edilul-şef sucevean a informat că, după ce a
fost anulată, reluată este licitaţia pentru construirea viaductului peste calea
ferată din cadrul tronsonului al treilea al Rutei alternative. De asemenea, în
urma unor încercări repetate, la care nu s-au înregistrat ofertanţi, o altă
licitaţie urmează a se ţine pentru amenajarea sensului giratoriu de la
intersecţia străzii Traian Vuia cu Calea Unirii şi strada Apeductului, la
intrarea pe Ruta alternativă Suceava-Botoşani din zona Sala sporturilor. „Sperăm
ca în acest an să amenajăm respectivul sens
giratoriu, pentru a pune în valoare Ruta alternativă Suceava-Botoşani. Mai ales
având în vedere că aceasta are un rol deosebit de important în fluidizarea traficului
din oraşul nostru. Mai mult decât atât, gândim ca, în perspectivă, să continuăm
proiectul modificat al inelului ocolitor al oraşului” a subliniat şeful
municipalităţii sucevene. Potrivit lui Lungu, noua rută va avea ca punct de
plecare DE 85, cu continuare pe teritoriul localităţilor Tişăuţi şi Ipoteşti,
fără se mai construi un nou pod peste râul Suceava. Astfel, propusă este soluţia
includerii în traseu a Podului Unirii. „Astăzi deja se circulă pe malul râului
Suceava, de la Tişăuţi la Podul Unirii. Vrem să lucrăm la acest proiect de inel
ocolitor al municipiului, iar coroborat cu darea în folosinţă a Rutei
alternative Suceava-Botoşani şi amenajarea parcării supraterane, vom fluidiza
traficul în oraşul nostru. Cred că acest lucru se va întâmpla în perioada
următoare” a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei.
Un studiu de fezabilitate pentru cea de doua centură de ocolire a
Sucevei a fost întocmit în 2009, de firma Consitrans Bucureşti, la acea dată
valoarea estimată a investiţiei fiind de circa 38 de milioane de euro.
Obiectivul urma a fi promovat pe Axa VI „Reabilitarea şi modernizarea reţelelor
de drumuri de importanţă regională şi locală, centuri” a Programului Operaţional
Regional, la acea dată, la nivelul Regiunii de Dezvoltare Nord-Est disponibil
fiind, cu această destinaţie, un total de 113,4 milioane de euro. Prima centură
ocolitoare a municipiului Suceava a fost deschisă traficului pe 27 septembrie
2019, ordinul de începere a execuţiei fiind dat în toamna lui 2008, cu termen
de dare în folosinţă anul 2012. Valoarea
iniţială a investiţiei a fost de 220 de milioane de lei, din cauza lucrărilor
de consolidare s-a ajuns la 417 milioane de lei, amenajate fiind inclusiv 14
poduri şi 48 de podeţe. Centura Ocolitoare porneşte de pe DE 85
Suceava-Fălticeni, parcurge localităţile Moara, Şcheia, se intersectează cu DN
17, trece peste râul Suceava şi iese în DE 85 înspre Siret.