10 aprilie 2024

 Proiectul închiderii inelului ocolitor al Sucevei este repus pe tapet

>  Acesta va „înţepa” DE 85 Suceava-Fălticeni, parcurgând pe teritoriul localităţilor Tişăuţi şi Ipoteşti, trecând Podul Unirii şi intrând în tronsonul al treilea al Rutei alternative 

> Deocamdată, reluată este licitaţia pentru construirea viaductului peste calea ferată, cât şi cea de amenajare a sensului giratoriu de la Sala sporturilor, pe Calea Unirii

Ruta alternativă Suceava-Botoşani se va „descărca” în autostrada A 7, iar proiectul inelului ocolitor al reşedinţei de judeţ va redeveine de actualitate.  Anunţul a fost făcut, ieri, de către primarul Ion Lungu, într-o conferinţă de presă organizată, alături de viceprimarul Lucian Harşovschi, pe strada Mirăuţi, acolo unde au început lucrările  de amenajare a noului pod de pe varianta de trafic uşor, de la intersecţia Căii Unirii cu strada Petru Rareş şi până la Podul Unirii. Cu acest prilej, edilul-şef sucevean a informat că, după ce a fost anulată, reluată este licitaţia pentru construirea viaductului peste calea ferată din cadrul tronsonului al treilea al Rutei alternative. De asemenea, în urma unor încercări repetate, la care nu s-au înregistrat ofertanţi, o altă licitaţie urmează a se ţine pentru amenajarea sensului giratoriu de la intersecţia străzii Traian Vuia cu Calea Unirii şi strada Apeductului, la intrarea pe Ruta alternativă Suceava-Botoşani din zona Sala sporturilor. „Sperăm ca în acest an să amenajăm  respectivul sens giratoriu, pentru a pune în valoare Ruta alternativă Suceava-Botoşani. Mai ales având în vedere că aceasta are un rol deosebit de important în fluidizarea traficului din oraşul nostru. Mai mult decât atât, gândim ca, în perspectivă, să continuăm proiectul modificat al inelului ocolitor al oraşului” a subliniat şeful municipalităţii sucevene. Potrivit lui Lungu, noua rută va avea ca punct de plecare DE 85, cu continuare pe teritoriul localităţilor Tişăuţi şi Ipoteşti, fără se mai construi un nou pod peste râul Suceava. Astfel, propusă este soluţia includerii în traseu a Podului Unirii. „Astăzi deja se circulă pe malul râului Suceava, de la Tişăuţi la Podul Unirii. Vrem să lucrăm la acest proiect de inel ocolitor al municipiului, iar coroborat cu darea în folosinţă a Rutei alternative Suceava-Botoşani şi amenajarea parcării supraterane, vom fluidiza traficul în oraşul nostru. Cred că acest lucru se va întâmpla în perioada următoare” a explicat Ion Lungu, primarul Sucevei. 
Un studiu de fezabilitate pentru cea de doua centură de ocolire a Sucevei a fost întocmit în 2009, de firma Consitrans Bucureşti, la acea dată valoarea estimată a investiţiei fiind de circa 38 de milioane de euro. Obiectivul urma a fi promovat pe Axa VI „Reabilitarea şi modernizarea reţelelor de drumuri de importanţă regională şi locală, centuri” a Programului Operaţional Regional, la acea dată, la nivelul Regiunii de Dezvoltare Nord-Est disponibil fiind, cu această destinaţie, un total de 113,4 milioane de euro. Prima centură ocolitoare a municipiului Suceava a fost deschisă traficului pe 27 septembrie 2019, ordinul de începere a execuţiei fiind dat în toamna lui 2008, cu termen de dare în folosinţă anul 2012.  Valoarea iniţială a investiţiei a fost de 220 de milioane de lei, din cauza lucrărilor de consolidare s-a ajuns la 417 milioane de lei, amenajate fiind inclusiv 14 poduri şi 48 de podeţe. Centura Ocolitoare porneşte de pe DE 85 Suceava-Fălticeni, parcurge localităţile Moara, Şcheia, se intersectează cu DN 17, trece peste râul Suceava şi iese în DE 85 înspre Siret.