02 aprilie 2024

 Anul trecut

Sute de apeluri „greşite sau false” la telefonul copilului

> Acestea nu sesizau „o situaţie de risc sau nu făceau obiectul numărului unic 119”

> Serviciul este destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare şi violenţă

La telefonul copilului 119 au fost înregistrate 783 de apeluri, se arată în informarea privind activitatea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava în anul 2023. Conform sursei citate, din totalul acestora, 20 apeluri au necesitat intervenţia imediată a echipei mobile; 50 apeluri au fost preluate în vederea verificării, monitorizării şi consilierii; 15 apeluri au fost transferate către alte direcţii din ţară, 20 fiind orientate către servicii ale DGASPC, primării din judeţ sau înspre Poliţie. De remarcat este şi faptul că 678 apeluri au fost greşite ori false, „fără a sesiza o situaţie de risc pentru un copil sau nu făceau obiectul numărului unic 119”. În cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a judeţului Suceava, Serviciul de telecomunicaţii speciale (STS) a operaţionalizat numărul unic naţional 119 destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare şi a oricărei forme de violenţă asupra copilului. Telefonul copilului 119 funcţionează în regim de permanenţă şi este asigurat de personalul de specialitate al Centrului de servicii multifuncţionale de tip rezidenţial Suceava. „Apelurile care necesită intervenţie imediată se soluţionează de către personalul Centrului şi  de echipele mobile din localităţile Fălticeni, Siret şi Gura Humorului” se reliefează în Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, în care se subliniază că, astfel, „apelantul este consiliat şi îndrumat în rezolvarea problemelor relatate”.