Anul trecut
Sute de apeluri „greşite sau
false” la telefonul copilului
> Acestea nu sesizau „o situaţie de risc sau nu făceau obiectul numărului
unic 119”
> Serviciul este destinat
raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare şi violenţă
La telefonul
copilului 119 au fost înregistrate 783 de apeluri, se arată în informarea
privind activitatea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia
Copilului Suceava în anul 2023. Conform sursei citate, din totalul acestora, 20
apeluri au necesitat intervenţia imediată a echipei mobile; 50 apeluri au fost
preluate în vederea verificării, monitorizării şi consilierii; 15 apeluri au
fost transferate către alte direcţii din ţară, 20 fiind orientate către servicii
ale DGASPC, primării din judeţ sau înspre Poliţie. De remarcat este şi faptul
că 678 apeluri au fost greşite ori false, „fără a sesiza o situaţie de risc
pentru un copil sau nu făceau obiectul numărului unic 119”. În cadrul Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului a judeţului Suceava,
Serviciul de telecomunicaţii speciale (STS) a operaţionalizat numărul unic
naţional 119 destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare şi a
oricărei forme de violenţă asupra copilului. Telefonul copilului 119
funcţionează în regim de permanenţă şi este asigurat de personalul de
specialitate al Centrului de servicii multifuncţionale de tip rezidenţial Suceava.
„Apelurile care necesită intervenţie imediată se soluţionează de către
personalul Centrului şi de echipele
mobile din localităţile Fălticeni, Siret şi Gura Humorului” se reliefează în Direcţiei
Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, în care se subliniază că,
astfel, „apelantul este consiliat şi îndrumat în rezolvarea problemelor
relatate”.