16 ianuarie 2024


Creştere salarială medie de 5 la sută în Primăria Suceava

>  „Dacă tot vrem să facem performanţă, dacă tot avem atâtea zeci de proiecte, trebuie să ne motivăm personalul” a explicat primarul Ion Lungu

> De o majorare mai consistentă se vor bucura angajaţii plătiţi la minimum, circa 20 de salariaţi din Primărie având salariul net de 1.900 de lei

Salariaţii Primăriei municipiului Suceava vor avea parte, după votarea proiectului de buget pe 2024, de o majorare de salarială. Anunţul este făcut de către primarul Ion Lungu, care a precizează că această creştere va fi, în medie, de 5%, acordându-se diferenţiat pentru fiecare categorie de salariaţi. „Aşa este logic, până la urmă. Acest lucru eu mi l-am dorit mai demult, dar nu aveam această posibilitate. Şi nu eu, ca primar, ci prin Consiliul Local, acum vom putem acorda nişte salarii diferenţiate pentru cei care muncesc. Primarul, şefii de servicii, cei cu funcţii de conducere au salarii mari, aceasta este realitatea. Dar sunt şi mulţi cu salarii mici, tocmai de aceea avem această majorare de 5%” a subliniat şeful municipalităţii sucevene. Conform primarului Lungu, circa 20 de salariaţi din Primărie ar avea salariul net de 1.900 de lei.  Nici unii dintre funcţionari, consilieri cu până la 5 ani vechime „nu câştigă enorm de mult”, salariile acestora variind de la 2.500 de lei, 3.000 de lei, la 3.500 de lei pe lună. Conform edilului-şef spune că majorarea este posibilă şi prin luarea şi redistribuirea salariilor aferente celor 84 de posturi vacante bugetate anul trecut şi care au fost eliminate din noua organigramă. „Capitolul cheltuieli de personal va fi la fel ca în anul 2023, doar că am redus nişte posturi. Aşa este în toată ţara. În primul rând, aşa s-a dat ordonanţa, iar eu, ca primar trebuie să o respect. Ca exemplu, la Cluj mărirea este şi de 10%. Îmi asum ceea ce fac, să echilibrăm, cumva, salariile. Dacă tot vrem să facem performanţă, dacă tot avem un an greu la Primărie, dacă tot avem atâtea zeci şi zeci de proiecte, trebuie să ne motivăm personalul” a explicat Ion Lungu, primarul municipiului Suceava.