Primăria Suceava taie din cheltuielile cu bunurile şi
serviciile
> Pe partea de personal, deşi există 100 de posturi
vacante, pentru ocuparea acestora nu s-au făcut angajări
Autorităţile administraţiei publice locale din municipiul Suceava iau
măsuri de reducere a cheltuielilor, în conformitate cu imperativele de la nivel
de Guvern. Aşa rezultă inclusiv dintr-o notă de fundamentare a Serviciului de
administrare străzi şi sistematizare rutieră din cadrul executivului, prin care
la rectificare s-a cerut diminuarea sumelor alocate prin bugetul aprobat la
începutul anului 2023. „Având în vedere lucrările preconizate a se efectua până
la sfârşitul anului, serviciile privind dirigenţii de şantier, măsurătorile
topo-cadastrale, documentaţiile tehnice, în urma analizei bugetare este propusă,
în cadrul paragrafului <străzi>, rectificarea în minus cu 2,5 milioane de
lei a alineatului cu <bunuri şi servicii> se subliniază în nota de
citată. Primarul Ion Lungu, recunoaşte că, într-adevăr, „problema este că
trebuie diminuate cheltuielile cu bunurile şi serviciile”. „A apărut o lege
care spune că suntem obligaţi să reducem cu 10% cheltuielile de bunuri şi
servicii. Noi nu mai putem să suplimentăm bugetul la bunuri şi servicii, ba din
contra trebuie să-l diminuăm. Am luat de la străzi, dar nu e vorba de bugetul
pentru repararea acestora, ci de la analize, studii, strategii, dirigenţii de
şantier etc. Am convenit că la acestea este prinsă o sumă mai mare şi putem lua
aceşti bani, în aşa fel încât să jonglăm în cadrul capitolului bunuri şi
servicii” a subliniat edilul-şef sucevean. Totodată, pe fondul „semi-crizei
economice”, autorităţile locale renunţă, printre altele, la achiziţionarea de toaletele
semi-automatizate, suma de 1 milion de
lei fiind luată şi de la întocmirea cadastrului tehnico-edilitar, acolo unde alocarea iniţială de 3 milioane de
lei nu mai poate fi cheltuită în acest an. „Toate aceste lucruri sunt legate de
strategia de a nu creşte bugetul de bunuri şi servicii. Am fost nevoiţi să luăm
bani dintr-o parte şi din alta, în aşa fel încât să putem da curs inclusiv
solicitărilor care sunt” a explicat şeful municipalităţii. La categoria
cheltuieli de personal, edilul-şef spune că, deşi organigrama şi statul de funcţii includ 100
de posturi vacante, pentru ocuparea acestora nu s-au făcut angajări. „Primarul nu poate să dea pur şi simplu
oamenii afară. În acest sens ar trebui modificată legislaţia, dar continuu să o
spun, cu toată responsabilitatea, din punctul meu de vedere s-ar putea
funcţiona şi cu jumătate din numărul actual de personal” a punctat Ion Lungu,
primarul Sucevei.