Sensul unic pentru transportul
electric în comun de
călători, investiţie de peste 84 de milioane de lei
> „Transportul în comun, alternativă la folosirea
autovehiculelor personale” va avea o bandă dedicată, una „în sens invers
circulaţiei autovehiculelor” se arată în documentaţia supusă aprobării CL
> Pe traseu vor fi montaţi senzori de detectare
automată a numerelor de înmatriculare, incidentelor din trafic şi trecerii pe
culoarea roşie a semaforului, date gestionate la Centrul control din Parcarea
subterană
Documentaţia tehnico-economică şi indicatorii
tehnico-economici aferenţi Proiectului „Sistem integrat de management integrat
şi modelare urbană destinat fluidizării şi îmbunătăţirii calităţii vieţii”
ajunge pe masa de dezbateri a Consiliului Local Suceava, în şedinţa ordinară a
lunii august. Este vorba, în principal, despre înfiinţarea sensului unic cu
trafic bidirecţional pentru transportul public, pe inelul Bulevardul 1
Decembrie-Bulevardul 1 Mai-strada Ştefan cel Mare-strada Ana Ipătescu-strada
Petru Rareş-strada Vasile Alecsandri-strada Mihai Eminescu-strada
Mărăşeşti-Bulevardul George Enescu-Calea Obcinelor. În ceea ce priveşte
îmbunătăţirea infrastructurii, carosabilul va fi frezat şi refăcut cu covor
asfaltic de 4 centimetri. Intersecţiile axului principal cu străzile amintite
vor fi modernizate, amenajate urmând a fi benzi de stocaj şi de inserţie în
trafic. Relevantă este realizarea benzilor unice dedicate mijloacelor de
transport în comun de călători, respectiv utilizarea „mai intensă” a acestora
din urmă „în detrimentul autoturismelor proprietate personală”, prin
„promovarea de programe educative de informare şi motivare a populaţiei”. „Transportul
în comun, alternativă la folosirea autovehiculelor personale, este un factor
care contribuie la fluidizarea traficului. Acesta va fi prevăzut cu circulaţie
în ambele sensuri, având bandă dedicată, în sens invers circulaţiei
autovehiculelor” se arată în referatul de aprobare a proiectului de hotărâre
semnat de primarul Ion Lungu şi viceprimarul Lucian Harşovschi. Sistemul de
management al traficului, „prioritizând” mijloacele de transport în comun, include
sistemul de supraveghere video cu detectare automată a numerelor de pe
plăcuţele de înmatriculare ale autovehiculelor, identificare a incidentelor din
trafic, a vitezei şi trecerii pe culoarea roşie a semaforului. Astfel, cu
ajutorul senzorilor de pe traseu situaţia reală a traficului va fi transmisă,
în timp util, Centrului de comandă şi
control care va fi amenajat în parcarea subterană din Piaţa 22 decembrie. Pentru
optimizarea traficului în undă verde, trecerile de pietoni vor fi semaforizate
inteligent, în vederea asigurării mobilităţii alternative prevăzut fiind şi un
sistem bike-sharing. Investiţia va obţine finanţare prin Programul Regional
Nord-Est 2021-2027, Prioritatea 4-O regiune cu o mobilitate urbană mai durabilă
şi buget local. Reabilitarea sistemului rutier se va face pe 223.889 de metri
pătraţi, lungimea traseului este de 13 km, iar pistele pentru biciclişti vor
măsura 28,54 km. Totodată, ae vor planta 502 arbori din specii de răşinoase şi
foioase, iar gazon va fi înfiinţat pe 9.333 de metri pătraţi. Valoarea totală a
proiectului de investiţii se ridică la 84,69 de milioane de lei, durata
estimată de realizare, incluzând proiectarea şi execuţia, fiind de 22 de luni,
dintre care 12 luni pentru lucrările efective.