Nu ştim să exploatăm şi să ne „vindem” potenţialul turistic
• este de părere Mihai Cîmpan, vicepreşedinte la PRM Suceava, administrator de firmă de alimentaţie publică
Atât timp, cât nu va avea o infrastructură adecvată, România nu va putea face un turism performant, crede vicepreşedintele organizaţiei judeţene Suceava a Partidului România Mare, Mihai Cîmpan. Viceliderul PRM a declarat ieri, într-o conferinţă de presă, că drumurile proaste, lipsa parcărilor şi grupurilor sanitare de pe traseele turistice sunt de natură să-i ţină departe pe vizitatorii de peste graniţe, care ar putea contribui în mod consistent la bugetul naţional. „De 21 de ani, adică din 1989 încoace, nu am reuşit să facem mare lucru în domeniul infrastructurii rutiere. Astfel, s-a ajuns ca de la Suceava până la Constanţa să se facă 8-10 ore, până la Timişoara fiind nevoie de nu mai puţin de 14 ore. În aceste condiţii, niciodată turiştii străini nu vor veni mai veni în ţara noastră. Nu există parcări cu grupuri sanitare special amenajate, francezul sau neamţul sosit în vizită fiind nevoit să meargă în tufişuri”, opinează vicepreşedintele peremesit. Mihai Cîmpan reliefează că, după Revoluţie, România a avut 6 miniştri ai Transporturilor şi a reuşit să amnajeze doar 36 km de autostradă. Aceasta în timp ce Polonia şi Ungaria au câte 800 km de autostrăzi, iar vecinii de la sud de Dunăre, bulgarii, se laudă cu 500 km de infrastructură de acest rang. Cîmpan s-a referit şi unităţile de cazare, care trebuie modernizate şi dotate, astfel încât să devină atractive atât pentru turiştii interni, cât şi pentru cei externi. Nu în cele din urmă, în opinia vicepreşedintelui PRM Suceava, administrator al unei firme de alimentaţie publică, importante sunt calitatea serviciilor şi pregătirea personalului de deservire. „Nu există piscine acoperite sau descoperite, locuri de joacă pentru copii sau terenuri de sport care să ofere posibilităţi de ocupare şi petrecere în mod plăcut a timpului liber. Pe de altă parte, hotelierii şi personalul aferent de deservire ar trebui să urmeze cursuri de perfecţionare profesională, să meargă la schimburi de experienţă, precum şi la târguri internaţionale, în aşa fel încât să cunoască şi să se plieze noilor standarde în turism”, a declarat Mihai Cîmpan, menţionând că România nu are agenţii de turism în străinătate şi că ţara noastră nu ştie să-şi exploateze potenţialul şi să-şi „vândă” corespunzător produsele turistice.