25 ianuarie 2011

Temperaturile scăzute dau peste cap graficul de la parcările subterane
• „Nu se mai pot turna betoane, de aceea nu vrem să compromitem lucrările”, declară primarul Ion Lungu, adăugând că, atunci când vremea va permite, se va lucra zi lumină
Intervenţiile de stabilizare a terenului pe care se vor amenaja viitoarele parcări subterane din centrul Sucevei sunt într-o oarecare întârziere din cauza temperaturilor nefavorabile. Deşi în frontul de lucru sunt funcţionale toate cele 3 utilaje de turnare, acestea nu-şi pot face treaba pe motiv de lipsă de materie primă. Întrucât temperaturile de pe malul râului Suceava ajung şi până la minus 10 grade Celsius, staţiile de betoane nu lucrează, constructorul General Construct promiţând că va interveni zi lumină în momentul în care vremea se va încălzi. „Cât de cât se fac lucrări, acum funcţionând toate cele 3 utilaje de turnare. Au apărut probleme legate de temperaturile scăzute, însă prognoza meteo spune că la sfârşitul săptămânii se va mai încălzi. Când sunt temperaturi de la minus 5 grade Celsius înspre minus 10 grade Celsius nu se mai pot turna betoane, de aceea nu vrem să compromitem lucrările. Sper ca General Construct să facă o mobilizare exemplară în măsura în care condiţiile meteorologice vor fi favorabile, astfel încât să ne încadrăm în graficul potrivit căruia, până la 1 mai, trebuie finalizate lucrările pregătitoare. Când se va mai încălzi afară vom extinde programul de lucru şi se va interveni zi lumină, astfel încât să putem recupera întârzierile care sunt cauzate, în primul rând, de vremea rece”, a declarat şeful administraţiei locale sucevene, Ion Lungu. Doru Gheaţă, reprezentantul General Construct spune că săptămâna trecută ritmul de turnare a fost de 7 piloni de consolidare pe zi, acesta urmând a fi reluat, cel mai probabil de vineri, când temperaturile vor mai creşte. Cele două sectoare pentru parcări subterane vor avea 108 locuri şi, respectiv, 55 de locuri, execuţia, inclusiv cea de la străzi şi traseele pietonale, urmând a dura 33 luni. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional, valoarea totală a acestuia fiind de 37,8 milioane lei, dintre care 29,8 milioane lei reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă.