10 ianuarie 2011

Preşedinţii de asociaţii care nu-şi programează adunările generale riscă amenzi de 2000 de lei
• Cu prilejul acestora va fi reconfirmată vechea conducere sau aleasă una nouă, iar membrii de asociaţii vor stabili salariilor personalului acestor structuri
• Adunările generale esunt statutare cu participarea a 50%+1 din numărul membrilor acesteia, lucru care „nu se întâmplă aproape niciodată”
Conform Legii nr. 230/2007 privind organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în perioada 1-31 martie, toate cele 105 asociaţii de proprietari din municipiul Suceava sunt obligate să organizeze şi să ţină adunările generale pentru reconfirmarea vechii conduceri sau alegerea uneia noi. Avertismentul este lansat de viceprimarul Lucian Harşovschi, care spune că Hotărârea Consiliului Local nr.109/2009 stipulează că, până la finele lunii ianuarie, diriguitorii acestor structuri trebuie să vină la serviciul specializat al administrativului cu data la care sunt stabilite adunările generale, astfel încât să se întocmească un grafic şi să fie evitate suprapunerile. Aceasta deoarece, în anii trecuţi, majoritatea întrunirilor respective erau programate înspre sfârşitul lui martie, iar reprezentanţii primăriei nu mai puteau participa la multe dintre ele. Viceprimarul Harşovschi pune în vedere că, în cazul nerespectării obligaţiilor menţionate, şefii de asociaţii riscă sancţiuni contravenţionale. „Dacă nu fac acest lucru, se vor aplica amenzi cuprinse între 200 şi 2000 de lei, preşedinţii riscând acest lucru, pentru că sunt aleşi de populaţie şi ei sunt cei care trebuie să stabilească aceste adunări generale”, arată Lucian Harşovschi. Viceprimarul precizează că Serviciul „Asociaţii de proprietari” al executivului va declanşa o campanie de informare publică privind drepturile şi obligaţiile proprietarilor, prin afişarea de pliante cu extrase de lege la avizierele de la fiecare scară de bloc. Acţiunea este la cel de al treilea an consecutiv, dl Harşovschi menţionând că, în urma acesteia, reclamaţiile la adresa conducerilor s-au diminuat în mod simţitor. Adjunctul primarului Ion Lungu le reaminteşte proprietarilor că adunarea generală este statutară cu participarea a 50%+1 din numărul membrilor acesteia, lucru care „nu se întâmplă aproape niciodată”. Dacă această condiţie nu este întrunită, după 10 zile este convocată o nouă adunare generală, de această dată hotărârile fiind luate cu votul a jumătate plus unul din numărul celor prezenţi. Dacă prima convocare se va face prin anunţ postat la avizierul blocului, la cea de a doua există obligaţia anunţării, de către lucrătorii asociaţiei, din uşă în uşă, pe bază de tabel şi cu semnătură, a proprietarilor asociaţi. „Rugămintea mea către populaţie este participe la adunări, pentru că aceste asociaţii sunt primării de sector, iar oamenii trebuie să se implice şi să-şi aleagă personalul de conducere. Foarte importantă este stabilirea salariilor acestuia din urmă, care se face tot la adunarea generală, şi nu este corect ca o mână de oameni să decidă pentru toţi membrii de asociaţiei”, a declarat viceprimarul Lucian Harşovchi, reliefând întrunirile vor fi accesibile, ţinute fiind în zilele nelucrătore sau la orele după amiezii sau chiar ale serii.