09 ianuarie 2011

Poliţişti locali de disciplină în construcţii şi protecţia mediului
• Potrivit legii, aceştia vor urma cursuri de pregătire de până la 6 luni

Noua Poliţie Locală suceveană se va avea cu 18 lucrători mai mult faţă de actuala Poliţia Comunitară, pe bazele căreia se constituie viitoarea structură din componenţa administrativului municipal. Aşa lasă de înţeles primarul Ion Lungu, conform căruia, Poliţia Locală, a cărei organigramă va fi consacrată prin hotărâre a Consiliului Local, va avea, pe lângă cei 107 agenţi comunitari în activitate şi angajaţi de la compartimentele de control ale Primăriei. Este vorba despre cei de la Corpul de control comercial, Disciplina în construcţii, Protecţia mediului şi Evidenţa populaţiei. Conform ocupantului fotoliului din Areni, Poliţia Locală va prelua, în completare, atribuţiile acestor din urmă servicii, dar şi cele privind ordinea publică, circulaţia rutieră şi de gestionare a procedurilor de eliberarea a cărţilor de identitate. „Acesta din urmă are menirea de a asigura legătura între serviciile de evidenţa populaţiei şi cetăţeni, în ideea de a-i atenţiona pe cei cărora le expiră cărţile de identitate, precum şi pe persoanele care au de ridicat documente de identitate noi. Din păcate, deşi avem nevoie de mai mulţi oameni, rămâne acea normă de un poliţist local la 1000 de locuitori. Faţă de 107 de agenţi comunitari, câţi există în prezent, prin modificarea organigramei, vom avea 125 de poliţişti locali. Diferenţa va fi transferată din compartimentele de control ale Primăriei, respectiv de la Corpul de control, Disciplina în construcţii şi Protecţia mediului. Vom contura noua structură şi o vom aproba şedinţa din această lună a Consiliului Local”, relevă şeful executivului sucevean. Lungu subliniază că transferaţii de la structurile administrativului la Poliţia Locală îşi vor păstra statutul de funcţionari publici, însă aceştia vor urma cursuri de pregătire de până la 6 luni. „Omenii care vor fi redistribuiţi vor fi obligaţi să urmeze cursuri de specializare de 3-6 luni, astfel încât să poată fi competenţi pe toate domeniile. Cei în cauză îşi vor păstra calitatea de funcţionari publici, la Poliţia Locală existând, pe lângă aceştia, şi personal contractual”, evidenţiază edilul şef. Primarul Ion Lungu mai menţionează că deşi, iniţial, prevederile legale anunţau o trecerea a Poliţiei Municipale şi Poliţiei Circulaţiei în subordinea Primăriei, ulterior s-a renunţat la acest lucru. Până la urmă, în baza proaspetelor norme legale, Poliţia Locală va avea atribuţii limitate doar pe linie de circulaţiei rutieră.