Supraeforturi pentru „punerea la
drum” a transportului electric metropolitan de călători
> „Este păcat ca acele 50 de
autobuzele electrice să ruginească în curtea TPL” spune Ion Lungu, primarul
reşedinţei de judeţ, opinând că „unii primari parcă sunt avocaţii
transportatorilor intrajudeţeni privaţi”
În
această săptămână, municipiul Suceava va semna contractul de delegare a
gestiunii serviciului public de transport metropolitan de persoane către
societatea comercială Transport Public Local Suceava. Aceasta după ce
deliberativul municipal l-a mandatat în acest sens pe primarul Ion Lungu,
demersuri similare fiind aşteptate şi din partea celorlalte 8 de unităţi
administrativ-teritoriale membre ale Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Transport
metropolitan Suceava”. Transportul cu
autobuzele electrice între Suceava, oraşul Salcea şi comunele Adâncata, Moara,
Pătrăuţi, Şcheia, Ipoteşti, Bosanci şi Mitocu Dragomirnei, ar fi putut demara
încă de pe 1 octombrie, însă unele dintre primării nu au dus la capăt
procedurile obligatorii. „Facem nişte supraeforturi să punem acest transport
metropolitan la drum. Dar, nu ascund, că este un proiect greu, un proiect unicat,
neexistând în România transport metropolitan cu 8 localităţi. Am avut,
săptămâna trecută, o şedinţă în cadrul Asociaţiei, dar unii primari parcă sunt
avocaţii transportatorilor intrajudeţeni privaţi. Nu am nimic cu aceştia, dar
este nevoie de câte o hotărâre la nivelul fiecărui consiliu local, de mandatare
a primarilor, pentru ca transportul metropolitan să fie delegat temporar către
TPL. Sunt şanse reale să facem acest lucru, iar directorul de la TPL este de
acord. Am fost la Bucureşti, şi suntem pe drumul cel bun şi cu aprobarea
suplimentării numărului de personal. Este păcat ca acele 50 de autobuze
electrice să ruginească în curtea TPL”, a subliniat Ion Lungu, primarul
municipiului Suceava. Delegarea serviciului
se face pentru o perioadă de 2 ani, interval în care „transportul metropolitan
trebuie autorizat”. Cu finanţare obţinută prin planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă
(PNRR), achiziţionate, pentru transportul metropolitan de călători, au fost 32
de microbuze şi 18 autobuze electrice, acestea fiind parcate în curtea societăţii
de Transport Public Local de pe strada „Traian Vuia”.