07 octombrie 2021

 

Din martie 2022,

Documentele vor fi transmise către Finanţe exclusiv electronic, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual

>În caz contrar, acestea nu vor fi luate în considerare

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava aduce la cunoştinţa contribuabililor că, potrivit Ordonanţei Guvernului nr. 11 din 2021, de modificare a Codului de procedură fiscală, începând cu 1 martie 2022, persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, persoanele fizice autorizare, profesiile liberale, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale vor transmite documentele către organul fiscal exclusiv electronic prin intermediul Spaţiului Privat Virtual (SPV). Petrică Ropotă, directorul AJFP Suceava precizează că în situaţia în care contribuabilii/plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente, nefiind depuse la organul fiscal central în format electronic, acestea nu vor fi luate în considerare.

„Contribuabilii vor avea posibilitatea de a se înregistra în SPV până în 1 martie 2022, întrucât, după această dată, comunicarea cu organul fiscal de administrare se va face exclusiv on line. Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual până la data de 1 martie 2022” a subliniat Petrică Ropotă, directorul AJFP Suceava. Spaţiului Privat Virtual (SPV) este un serviciu gratuit, disponibil 24 de ore din 24, prin intermediul căruia contribuabilii depun declaraţii, cereri, solicită documente, verifică situaţia fiscală proprie etc. Persoanele fizice sau juridice care dețin certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV in baza acestuia, iar persoanele fizice care nu posedă un astfel de certificat, vor solicita înregistrarea pe platforma pe baza de credenţiale (nume de utilizator şi parolă stabilite de către solicitant).