Din martie 2022,
Documentele vor fi transmise către Finanţe exclusiv
electronic, prin intermediul Spaţiului Privat Virtual
>În
caz contrar, acestea nu vor fi luate în considerare
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice
Suceava aduce la cunoştinţa contribuabililor că, potrivit Ordonanţei Guvernului
nr. 11 din 2021, de modificare a Codului de procedură fiscală, începând cu 1
martie 2022, persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără
personalitate juridică, persoanele fizice autorizare, profesiile liberale, întreprinderile
individuale şi întreprinderile familiale vor transmite documentele către
organul fiscal exclusiv electronic prin intermediul Spaţiului Privat Virtual
(SPV). Petrică Ropotă, directorul AJFP Suceava precizează că în situaţia în
care contribuabilii/plătitorii nu îşi îndeplinesc obligaţia comunicării prin
intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanţă a cererilor,
înscrisurilor sau a oricăror altor documente, nefiind depuse la organul fiscal
central în format electronic, acestea nu vor fi luate în considerare.
„Contribuabilii vor avea posibilitatea de a
se înregistra în SPV până în 1 martie 2022, întrucât, după această dată,
comunicarea cu organul fiscal de administrare se va face exclusiv on line.
Recomandăm contribuabililor să întreprindă demersurile necesare pentru
înregistrarea în Spaţiul Privat Virtual până la data de 1 martie 2022” a
subliniat Petrică Ropotă, directorul AJFP Suceava. Spaţiului Privat Virtual (SPV)
este un serviciu gratuit, disponibil 24 de ore din 24, prin intermediul căruia
contribuabilii depun declaraţii, cereri, solicită documente, verifică situaţia
fiscală proprie etc. Persoanele fizice sau juridice care dețin certificat
digital calificat, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV in baza
acestuia, iar persoanele fizice care nu posedă un astfel de certificat, vor
solicita înregistrarea pe platforma pe baza de credenţiale (nume de utilizator
şi parolă stabilite de către solicitant).