22 decembrie 2020

Consiliul Local s-a împotrivit trecerii la „secret” a unor indemnizaţii de la Teatrul „Matei Vişniec” Suceava

  • „Cer eliminarea articolului 22, privind confidenţialitatea în Consiliul Administrativ, pentru că aceste prevederi au un caracter excesiv de restrictiv” a spus Angela Zarojanu, consilier municipala PNL
  • „Sunt de acord, în totalitate, să fie transparenţă, fiind vorba despre bani publici” a precizat Ion Lungu, primarul Sucevei, care iniţial s-a exprimat pentru autonomia instituţiei

Actualizarea Regulamentului de funcţionare şi organizare al Teatrului Municipal „Matei Vişniec” din Suceava, supusă aprobării plenului Consiliului Local, includea şi un articol prin care se propunea introducerea „secretizării” unor drepturi băneşti.  Remarca a fost făcută de alesul municipal Angela Zarojanu (PNL) care, printr-un amendament la proiectul de hotărâre, a cerut eliminarea articolului cu pricina. „Cer eliminarea articolului 22, privind confidenţialitatea în Consiliul Administrativ, pentru că aceste prevederi au un caracter excesiv de restrictiv. Teatrul Funcţionează din bani publici, de aceea trebuie manifestată transparenţă şi în tot ce derivă din aceasta” a subliniat Angela Zarojanu. Iniţial, Ion Lungu, şeful executivului, a fost în favoarea autonomiei Teatrului. „Avem reprezentanţi acolo, în Consiliul de Administraţie, Ei zic să le dăm voie să funcţioneze, aşa cum consideră dumnealor” s-a exprimat Lungu. Însă, după intervenţia Angelei Zarojanu, edilul-şef a precizat că s-a interesat în legătură cu propunerea conducerii instituţiei subordonate autorităţilor locale şi că i s-ar fi spus că aceasta este o practică la nivelul naţional, în virtutea dreptului de autor. „Am avut o discuţie cu managerul general, doamna Steiciuc. A spus că această practică există, că la fel se procedează la toate teatrele din ţară, în legătură cu Legea drepturilor de autor. Nu ştiu dacă este aşa sau nu. Putem judecam putem decide, cum vrem, dar am avut şi eu această curiozitate.  Şi eu sunt de acord, în totalitate, să fie transparenţă, fiind vorba despre bani publici” a precizat Ion Lungu, primarul Sucevei. Amendamentul Angelei Zarojanu a trecut cu 19 voturi „pentru”, unul „împotrivă” şi 3 abţineri, cu acelaşi prilej fiind aprobată şi noua organigramă. Reprezentantul Consiliului Local în Consiliul de Administraţie al Teatrului Municipal „Matei Vişniec” este prof. univ dr. Sanda Maria Ardealanu, ales liberal. La rîndu-i, din partea Primăriei, Ion Lungu a desemnat pe jurnalistul Sorin Avram.   


  • Directorul general are un salariu de bază de peste 14.000 de lei, iar casierul şi magazinerul unul de circa 3.000 de lei

Conform unei hotărâri a legislativului din august 2020,  salariul de  bază lunar corespunzător gradului II este de 14.361, pentru directorul general, şi de 12.778 de lei, în cazul directorului general adjunct. Contabilul-şef are, la acelaşi grad, 9.879 de lei pe lună, şeful de serviciu-8.229 de lei, iar şeful de atelier-7.314 de lei. Consilierii, experţii şi inspectorii de specialitate au salariul de bază pornind de la 3.702 lei pe lună în cazul debutanţilor, ajungând la 5.597 de lei, în cazul celor cu gradul I A. La debut, casierul şi magazinerul cu studii medii au stabilite salarii de bază de 2.765 de lei, pentru cei cu experienţă acestea fiind de 3.702 de lei lunar. Teatrul municipal „Matei Vişniec” a intrat efectiv pe scena culturală de la 1 ianuarie 2016. Potrivit unei hotărâri  a deliberativului, acesta este o „instituţie de repertoriu” cu sediul în Centrul Cultural „Bucovina, funcţionând în subordinea CL. Finanţarea noii instituţii culturale este asigurată din venituri proprii şi din subvenţii de la bugetul de local. În mai 2016, manager la Teatrului „Matei Vişniec” era numită Carmen Veronica Steiciuc, Direcţia artistică, condusă de directorul artistic Andrei Munteanu, având prevăzute 15 posturi inclusiv cele pentru actori. Biroul tehnic de scenă avea, pe lângă şeful acestuia, adică regizorul tehnic, un operator de lumini; un operator de sunet, video şi efecte speciale; 3 maşinişti şi un recuzitor. Funcţionarea Compartimentului financiar-contabil şi administrativ trebuia asigurată de câte un contabil-şef, economist, expert de dezvoltare, inginer de sistem IT, casier şi şofer. Nu în cele din urmă,  câte o persoane erau prevăzute la compartimentele juridic, resurse umane şi secretariat marketing.

La concursul pentru actori, după organizarea preselecţiei pentru cele 10 posturi vacante au intrat în competiţie 26 de aspiranţi eligibili. Din decembrie 2019, în organigramă au mai fost introduse 7 posturi contractuale de execuţie.