07 iunie 2020

Finanţele Publice sucevene, mai multe documente acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanţă
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Suceava anunţă că aprobarea înrolării în mediul electronic în Spaţiul Privat Virtual (SPV) a persoanelor fizice care se înregistrează cu nume utilizator şi parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite unor noi documente. Potrivit purtătorului de cuvânt Oana Violeta Apetrea, în cauză sunt notificarea privind destinaţia sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii şi din pensii, pentru susţinerea entităţilor nonprofit şi unităţilor de cult, notificarea privind nedepunerea în termen a declaraţiei privind venitul asigurat la sistemul public de pensii şi de notificarea privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă de către persoana fizicã sositã în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile. La acestea se adaugă notificarea privind nedepunerea în termen a declaraţiei de venit şi notificarea privind nedepunerea la termen a declaraţiei de impunere. Anterioarele documente rămân valabile”  a precizat Oana Violeta Apetrea. Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit si disponibil 24 de ore din 24. Spaţiul Privat Virtual (SPV) este un serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridicã. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscalã, depunerea electronicã a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridicã, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu. Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care deţin certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV. Persoanele fizice, care nu deţin un certificat digital calificat,  pot solicita înregistrarea şi pe bazã de nume de utilizator şi parolă. Pentru acestea, în vederea înregistrării în Spațiul Privat Virtual, fără a mai fi necesarã deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, există posibilitatea opţiunii ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanţelor Publice și/sau ANAF.