17 iunie 2020


Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă insistă pe comunicarea electronică cu beneficiarii
  • Prezenţa la sediul instituţiei este necesară în cazul identificării documentelor incomplete, ilizibile sau în neconcordanță cu bazele de date, arată Mirela Elena Adomnicăi, şefa AJOFM
  • Programele de formare profesională vor fi adaptate la sistemul on-line de pregătire teoretică și practică, cu excepția celor care impun dotări specifice

Distanțarea socială, în contextul menținerii riscului de infectare a populației, dar şi al necesității de a continua măsurile de stimulare a ocupării forței de muncă, impune o instituționalizare a mijloacelor de comunicare electronice. Aceasta este părerea Mirela Elena Adomnicăi, directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Suceava, care face noi precizări privind prelungirea utilizării a poştei electronice şi a instrumentelor digitale în relaţiile cu autorităţile publice, atât pentru a solicita drepturile de asistenţă socială, indemnizaţia de şomaj, cât şi în adaptarea competenţelor la cerinţele angajatorilor, prin programe de formare profesională on-line. Vom continua să adaptăm serviciile de ocupare şi de registratură la instrumentele digitale, simplificând procedurile administrative și menținând comunicarea electronică cu beneficiarii. Prezența la sediu a solicitanților va fi necesară doar atunci când se identifică documente incomplete, ilizibile sau în neconcordanță cu bazele de date la care avem acces. Termenele pentru soluționarea cererilor vor fi prelungite, în aceste  situații de excepție, cu până la 10 zile lucrătoare. De asemenea, programele de formare profesională vor fi adaptate la sistemul on-line de pregătire teoretică și practică, cu excepția celor cu nivel 1 de calificare și a acelora care nu necesită desfășurarea activităților practice într-un spațiu cu dotări specifice”, a precizat Mirela Elena Adomnicăi, directorul executiv al AJOFM Suceava.