Agenţia pentru Ocuparea
Forţei de Muncă insistă pe comunicarea electronică cu beneficiarii
- Prezenţa la sediul instituţiei este necesară în
cazul identificării documentelor incomplete, ilizibile sau în neconcordanță cu
bazele de date, arată Mirela Elena Adomnicăi, şefa AJOFM
- Programele de formare profesională vor fi adaptate
la sistemul on-line de pregătire teoretică și practică, cu excepția celor care
impun dotări specifice
Distanțarea socială, în
contextul menținerii riscului de infectare a populației, dar şi al necesității
de a continua măsurile de stimulare a ocupării forței de muncă, impune o instituționalizare
a mijloacelor de comunicare electronice. Aceasta este părerea Mirela Elena
Adomnicăi, directorul executiv al Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de
Muncă (AJOFM) Suceava, care face noi precizări privind prelungirea utilizării a
poştei electronice şi a instrumentelor digitale în relaţiile cu autorităţile
publice, atât pentru a solicita drepturile de asistenţă socială, indemnizaţia
de şomaj, cât şi în adaptarea competenţelor la cerinţele angajatorilor, prin
programe de formare profesională on-line. „Vom continua să adaptăm serviciile de ocupare şi de registratură la
instrumentele digitale, simplificând procedurile administrative și menținând
comunicarea electronică cu beneficiarii. Prezența la sediu a solicitanților va
fi necesară doar atunci când se identifică documente incomplete, ilizibile sau
în neconcordanță cu bazele de date la care avem acces. Termenele pentru soluționarea
cererilor vor fi prelungite, în aceste
situații de excepție, cu până la 10 zile lucrătoare. De asemenea,
programele de formare profesională vor fi adaptate la sistemul on-line de
pregătire teoretică și practică, cu excepția celor cu nivel 1 de calificare și
a acelora care nu necesită desfășurarea activităților practice într-un spațiu
cu dotări specifice”, a precizat Mirela Elena Adomnicăi, directorul executiv al
AJOFM Suceava.