Aeroportul Suceava atacă
în instanţă corecţia financiară aplicată după controalele cerute de Comisia
Europeană la proiectele aeroportuare
- Corecţia financiară de 5% din valoarea contractului aferent
lucrărilor de modernizare a fost impusă după ce, la verificările din 2015, nu a
existat „niciun fel de observaţie referitoare la cerinţele minime de calificare
şi selecţie la documentaţia de atribuire”
Regia Autonomă „Aeroportul Ştefan cel Mare” contestă
corecţia financiară aplicată de Autoritatea de Management pentru Programul
Operaţional „Transport”) în urma unor „reverificări documentare” din octombrie
2019, efectuate de Compartimentul „Stabilirea creanţe” AM POST, în baza unei
scrisori a Comisiei Europene prin care se cerea să se „examineze cazurile de
proiecte aeroportuare”. Corecţia financiară este de 5% din valoarea
contractului nr. 2835 din 9 august 2013, în sumă de aproximativ 4,95 de
milioane de lei, aferent lucrărilor pentru modernizarea suprafeţei de mişcare
şi balizaj, turnului de control şi de amenajare a terenului în vederea
amplasării sistemului de navigaţie de tip ILS. Procedura de achiziţie a fost
organizată în octombrie 2012, iar după controlul din 2015, echipa de auditori
ai Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional „Transport” „nu a avut niciun fel de observaţie
referitoare la cerinţele minime de calificare şi selecţie folosire de RA > în documentaţia de atribuire”. „Toate
demersurile prin care s-a contestat măsura dispusă de către Ministerul
Transporturilor, prin Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional
, efectuate de către Regia Autonomă Suceava au fost respinse, ca neîntemeiate, următorul pas procedura
fiind contestarea în instanţă a corecţiei financiare” se arată într-o adresă
trimisă de conducerea Aeroportului către Consiliul Judeţean Suceava, prin care
se solicită şi aprobarea contractării de servicii din partea unei firme de
avocatură. Achiziţionarea serviciilor juridice
de consultanţă va fi supusă dezbaterii plenului deliberativului judeţean,
demersul fiind justificat prin „complexitatea obiectului care formează cauza
dosarului, din punct de vedere procedural, precum şi de valoarea mare a
corecţiei aplicate”, caz în care „colaborarea cu o casă de avocatură ar crea
avantajul (...) de a combate măsurile luate de Ministerul
Transporturilor”. Valoarea serviciilor juridice necesare reprezentării RA „Aeroportul
Ştefan cel Mare”, pe fond, la Curtea de
Apel şi în recurs, la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, sunt estimare la
10,000 d elei, urmând a fi achitate din veniturile Regiei.