După încetarea
contractului cu fostul prestator
Primăria îşi face propria
echipă de stingere, salvare şi acordare a primului ajutor la incendiile din
Bazar
>În urmă cu peste un
deceniu, din cauza unui reşou, 86 de chioşcuri au căzut pradă flăcărilor, 48
dintre amenajări fiind sub regimul improvizaţiilor
>Atunci, primarul
Lungu anunţa înfiinţarea unui punct de intervenţii şi realizarea unui sistem de
alarmare şi stingere automată a focului
Prin reorganizarea
Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă, Primăria municipiului Suceava va avea propria
echipă de intervenţii la incendiile din Bazar, un proiect de hotărâre în acest
sens urmând a fi aprobat în şedinţa ordinară din luna martie a Consiliului
Local. Printr-un proces verbal de
asistenţă tehnică, înregistrat la Primăria Suceava pe 21 ianuarie 2020,
Inspectoratul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă „Bucovina” al judeţului
Suceava recomanda autorităţilor locale constituirea unei echipe specializate
pentru stingerea incendiilor în Complexul comercial „Bazar”. Conform propunerii
legislative dată spre dezbatere deliberativului, aceasta va fi formată din minim
5 persoane angajate de Direcţia Administraţiei Pieţelor, deţinând atestat de servant
pompieri, la care se adaugă şeful echipei şi 6 voluntari pentru evacuare. Printre
atribuţiile principale ale echipei specializate se numără supravegherea instalaţiilor
speciale de detectare şi stingere a incendiilor şi verificarea datelor
transmise de acestea; intervenţii la stingerea incendiilor, salvarea, acordarea
primului ajutor, protejarea persoanelor, animalelor şi bunurilor publice; înlăturarea
efectelor situaţiilor de urgenţă, precum şi refacerea rezervei de apă şi de
substanţe de stingere, dar şi a capacităţii de intervenţie. În cele din urmă,
echipa specializată pentru stingerea incendiilor din Complexul comercial
„Bazar” va desfăşura activităţi de informare şi instruire privind cunoaşterea
şi respectarea regulilor şi măsurilor de apărare împotriva incendiilor. Ion Lungu, primarul Sucevei, anunţa că, de pe
1 martie, a încetat contractul cu societatea care se ocupa de prevenirea şi
stingerea incendiilor, pe motiv că firma nu mai poate îndeplini condiţiile
foarte stricte de reautorizare pentru practicarea activităţii în cauză.
Potrivit unor noi reglementări, respectivul prestator ar fi fost obligat să
aibă 50 de salariaţi, cât şi propriile dotări, inclusiv cu auto-speciale de
intervenţie, „situaţie în care nu şi-ar fi recuperat niciodată investiţia”. Într-un
asemenea context, s-a luat decizia declanşării
demersurilor de constituire, la nivelul Primăriei, a propriei echipe PSI. La începutul
anului 2009, din cauza unei reşou uitat în priză, în Bazarul sucevean a
izbucnit un incendiu de amploare. Cercetările au reliefat că dintre cele 86 de
amenajări comerciale căzute pradă flăcărilor, doar 38 dintre ele erau conectate
legal la reţeaua de alimentare cu energie electrică, restul fiind sub regimul
improvizaţiilor. Atunci, în urma discuţiilor cu conducerea Inspectoratului
Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă, în Bazar ar fi urmat să se înfiinţeze un
punct local de intervenţii la foc şi a se monta un sistem de alarmare şi
stingere automată, acesta din urmă costând jumătate din investiţiile de
modernizare a spaţiului comercial din Lunca Sucevei, ceea ce însemna circa 1,5
milioane de euro.