Doar unul din 10 preşedinţi de asociaţii a fost schimbat în urma adunărilor generale
• Patru asociaţii au ţinut adunările de 3 ori la rând, cauzele fiind scandalurile legate de alegerea preşedintelui, liste de convocare nesemnate de proprietari sau de procedura neconformă de organizare
Numai 11 preşedinţi de asociaţii din cei 114 au fost înlocuiţi din funcţie în urma adunărilor generale ale asociaţiilor de proprietari încheiate la data de 31 martie. Este vorba despre cei de la asociaţiile T7, 9, 36, 52, 60, 62, 79-Obcini, 108, „Centru”, „Naţional” şi T3, prezenţa proprietarilor la adunările re-convocate fiind în medie de 10% din totalul existent. Viceprimarul Lucian Harşovschi declară că, din acest punct de vedere, performeră a fost Asociaţia nr.10- cu 16% participare, cei mai puţini participanţi consemnându-se la Gruparea de asociaţii nr. 8+30 din Obcini - 2,4%. Adunările generale au fost ţinute chiar şi de 3 ori la rând la 4 asociaţii de proprietari, cauzele repetării întrunirilor ţinând de scandalurile legate de alegerea preşedintelui, listele de convocare nesemnate de către proprietari sau de procedura deficitară de ţinere a întâlnirilor. „La asociaţia de proprietari nr.76, proprietarii blocurilor T5 şi T6 au dorit să se facă adunări generale pe fiecare bloc în parte. În conformitate cu prevederile legale, adunarea generală se desfăşoară o data pe an şi cu participarea proprietarilor din toate imobilele. La asociaţia A12 nu s-a putut alege un nou preşedinte din cauza neînţelegerilor cu proprietarii scării G, unde se intenţionează să se amenajeze sediul asociaţiei de proprietari”, arată adjunctul şefului executivului municipal. Lucian Harşovschi mai precizează că la 95% din asociaţii, diriguitorii şi-au păstrat salariile din anii 2009 şi 2010. La Asociaţia de proprietari nr. 10, la solicitarea preşedintelui, indemnizaţia acestuia a fost diminuată de la 900 la 500 lei, în timp ce salariul administratorului s-a modificat de la 1400 la 1200 lei. Cu prilejul adunărilor generale, membrii acestora au reclamat, printre altele, activitatea nesatisfăcătoare a firmei de salubritate; lipsa locurilor de parcare; prezenţa câini vagabonzi; mirosul emanat de la canalizare; neaducerea terenurilor la starea iniţială în urma lucrărilor ISPA; gropile din carosabil; insuficienţa locurilor de joacă pentru copii; iluminatul public necorespunzător, precum şi repartizarea abuzivă a consumului de energiei termice.