• Numărul de microbuze este înjumătăţit, municipalitatea intenţionând să renunţe cu totul la transportul privat
La 31 mai expiră contractul de concesionare pentru transportul complementar de călători în regim maxi taxi încheiat cu Asociaţia Transportatorilor Publici Locali de Persoane(ATPL) Suceava, de aceea ieri, în şedinţă ordinară a deliberativului local, a fost aprobată prelungirea atribuirii în gestiune delegată a acestui serviciu.În municipiul Suceava, transportul de persoane prin curse regulate este concesionat către societatea de Transport Public Local(TPL), însă firma nu are capacitatea de a acoperi şi traseele complementare de pe teritoriul urbei reşedinţă de judeţ. Primarul Ion Lungu a declarat că numărul de microbuze ofertate şi scoase în trafic se va în jumătăţi. Astfel, dacă în 2004 Suceava era bătută de aproximativ 200 de maxi taximetre, după semnarea contractului cu TPL, în urmă cu 5 ani acesta fost redus la doar 40 maşini. Prin hotărâre de ieri a Consiliului Local, pentru o perioadă de 3 ani, locuitorii urbei reşedinţă de judeţ se vor putea deplasa cu numai 20 de microbuze, după care administraţia locală va renunţa în totalitate la această formă de transport. Păsuirea transportatorilor privaţi vine pe fondul crizei economice, circumstanţe în care municipalitatea şi societatea de transport public TPL nu-şi mai permite să achiziţioneze noi autobuze şi microbuze. TPL are un parc de 33 de autobuze marca IRISBUS IVECO şi 10 microbuze Wolksvagen, acestea începând deja să se învechească. „Mi-aş fi dorit să nu mai prelungim acest contract, însă, ca urmare a studiului făcut, ne trebuie, totuşi, minim 20 de mijloace de transport complementar, să asigurăm toate traseele din municipiul Suceava, respectiv cele din zonele mai puţin accesibile pentru autobuze”, a conchis edilul şef Ion Lungu, că la numărul de mijloace private amintit este prevăzută şi o rezervă de 3o%, potrivi legii.